California Dreamin'

Alla inlägg den 25 juni 2011

Av Clara Olsson - 25 juni 2011 19:42

Det finns många högtider som jag har lite svårt för, många högtider som jag tycker är väldigt överskattade. Nyår, valborg och halloween är högtider som jag tycker är otroligt överskattade. Däremot så älskar jag midsommar, det är för mig en högtid som bara är riktigt riktigt rolig. Det är sommar, det är ljust, vi dansar runt stångar, sjunger sånger, leker lekar och tar nattdop. Grillar, och dricker vin vid vattnet.

Det är midsommar för mig, en högtid som bör firas på traditionellt sätt för det är då den är som bäst. Och det var precis det jag gjorde igår, jag hade nämligen en fantastisk bra midsommar!

Jag, Malin och Linnea drog ut till Frövi till en kompis till dem som hade sommarstuga där och en väldigt fin sådan precis vid vattnet. Vi blev ett gäng på ca 14 pers, så vi grillade, drack alldeles för mycket vin, spelade bränboll och kubb och efter det var alla helt slut. Då gick vi ner till vattnet och satte oss på bryggan med massa filtar, värmeljus och fortsatte dricka. Vid elva käkade vi tårta och sen ännu mera godsaker. Vi blev kvar på bryggan till fyra och sen la vi oss lite huller om buller i huset och försökte sova, jag på en dyna till en solsäng. Men hur som helst så sov vi fyra timmar och när vi vaknade vid nio så var vi riktigt pigga, dock kom tröttheten ikapp och sen och då också huvudvärken. Men nu efter en powernap, lite mat och en stor fet kopp kaffe så mår jag faktiskt riktigt bra. Så eftersom att det fortfarande är bra väder och eftersom att vi är lediga imorgon så finns det väl ingen anledning till att inte köra igen. Dock blir det aningen lugnare ikväll, vi ska sätta oss på Satin en stund så får vi se om vi går in sen eller inte. Det blir nog bra det!


Ni får nöja er med en bild just nu, de tar för lång tid att ladda in de andra. 

Här pimpar vi i alla fall midsommartårtan på en parkering på väg till frövi.


 

Ovido - Quiz & Flashcards