California Dreamin'

Alla inlägg den 1 juli 2011

Av Clara Olsson - 1 juli 2011 22:45

Vilken fantastisk kärlek ja känner till Veronica Maggio, jag tror aldrig att jag har känt mig så träffad utav någon texter som jag gör utav hennes. Hon lyckas gång på gång, träffa precis där man är som är som ömmast, hon prickar så förbaskat rätt, med sina ord, sina meningar och jag känner så väl igen mig. Tack för det du har gjort Veronica Maggio, jag älskar verkligen dina texter, på ett sätt som jag aldrig tidigare har gjort.


Det som jag älskar mest med dessa texter är att jag vill lyssna på dem jämt, vilket humör jag än är på, glad, ledsen eller neutral de fungerar alltid. När jag är ledsen så lyssnar jag mer på orden, tänker mer på innebörden och kopplar ihop det till mitt eget liv, min egen vardag, hur hennes verklighet hänger ihop med min. När jag är glad, så lyssnar jag inte riktigt lika mycket på orden och innebörden, jag höjer istället volymen och bara sjunger med, just för att jag kan vartenda ord i varenda text. Jag blir stark av hennes låtar, peppad och taggad.


Så förlåt mig om ni börjar tycka att jag blir tjatig (men de är som sagt frivilligt att läsa den här bloggen) men återigen tack Veronica Maggio!




Av Clara Olsson - 1 juli 2011 12:02

Mina första dag på semestern och jag klagar inte. Jag sov ut och vaknade upp och var utvilad, sen var det bara att hoppa ner i springskorna för en ordentlig springrunda, jag sprang inte särskilt långt men betydligt mycket fortare än jag brukar så jag var helt slut när jag kom hem, kunde knappt andas, då kan jag faktiskt inte undgå att klappa mig själv på bröstet och säga "bra jobbat"! Efter en dusch och en dundergod frukost sitter jag nu i soffan med datorn i knät. Egentligen skulle jag ha åkt till Pernilla idag, för att träffa henne och hennes lilla, lilla kille som endast är tre ynka veckor gammal. Men hon hade inte sovit på hela natten och hade ont i magen, så vi tar den dejten på måndag istället, när hon är piggare. Så därför ska jag fortsätta hänga i soffan, glo lite på tv och läsa lite, bara att njuta av semesterkänslan och att jag för första gången på x antal veckor är själv hemma en hel dag! Framåt eftermiddagen ska jag nog försöka ta mig upp på stan och träffa Madde. 


Puss på er!!

Ovido - Quiz & Flashcards