California Dreamin'

Alla inlägg den 5 juli 2011

Av Clara Olsson - 5 juli 2011 16:36

En stor fördel med att ha semester är att jag hinner fixa allting som behöver fixas (vilket är mycket). Jag har långa listor med saker och ting som jag måste fixa innan USA och de där listorna är meningen att jag nu under semestern ska lyckas stryka så mycket som möjligt ifrån, vilket jag faktiskt också gör. Så idag har jag i alla fall fått en del gjort och så får jag fortsätta imorgon. Och eftersom att jag ändå var på stan idag så ramlade jag förbi Stadium och vad kom jag ut med, en bikini eller ja nästan två, det var nämligen tag tre betala för två så jag fick två underdelar och en överdel, till samma precis som om jag tagit två delar. Det kan nog vara enda fördelen med att handla bikini i början av juli, alla andra har redan handlat färdigt så de som finns kvar reas ut, tur bara att de som jag ville ha kvar fanns kvar också. Utöver det fick jag med mig ett hopprep hem också, det är ett grymt bra träningsredskap och 10 minuter med hopprep är som 30 minuters jogging, så när man inte har jättemycket tid att träna så är ju det en perfekt lösning! Se där nu fick ni ett träningstips också haha!


Nu ska jag ta mod till mig och ringa till skolan i USA, jag har lite frågor om de här med kurser och hur och när vi ska betala osv och eftersom att Kilroy säger en sak medan instruktionsvideon på skolan sa en annan så känns det bäst att faktiskt kolla med skolan och inget annat om hur jag ska göra. Så just nu väntar jag bara till att klockan ska bli fem så jag kan ringa, då är hon ju åtta på morgonen där så då antar jag att någon är på plats, eller jag hoppas på det i alla fall. 


Efter det hoppar jag upp på cykeln och tar mig mot stan, vi ska hänga i Dohns lägenhet som hon precis har flyttat in i, precis ovanför McDonald's så det är så centralt som det kan bli. Det blir lite god mat och rosévin på hennes balkong, sen får vi se vart kvällen bär oss, det är ju faktiskt tisdag vilket betyder att Satin är öppet, så vem vet, vi kanske ramlar in där.


Hoppas ni får en trevlig kväll också!!


PUSS

Av Clara Olsson - 5 juli 2011 11:20

Okej, det här håller inte, de senaste två nätterna har jag haft jättesvårt att somna, jag har legat och grubblat på USA, fram och tillbaka. Ena sekunden drömmer jag mig bort, tänker på allt det roliga, hur mycket nya människor jag kommer lära känna, hur mycket jag kommer lära mig, hur roligt jag kommer ha och hur mycket jag kommer att utvecklas som person. Andra sekunden tänker jag på hur jobbigt det kommer blir att lämna alla här hemma, att säga hejdå till alla underbara människor som finns här. Jag har två hela helger kvar i Sverige, TVÅ stycken det är ingenting, absolut ingenting, hur fan ska jag hinna med att träffa alla? Hinna säga hejdå? Och hur ska jag orka säga hejdå? Det kommer bli så jobbigt varje gång jag måste ta avsked till en ny person, att krama om en nära vän för sista gången utan att riktigt veta när samma sak kommer att hända igen. 

Det ligger jag och grubblar över på nätterna numera och jag känner att det inte riktigt håller i längden. För jag flyttar faktiskt inte förens om tre veckor, så jag kan inte börja få sömnproblem redan nu. Möjligtivs sista veckan men inte nu. Då kommer jag komma fram till USA som en zombie och bara vilja sova första månaden och de håller ju inte riktigt. Så nej, nu skjuter jag upp de här känslorna några veckor och försöker istället att njuta av min semester i SVERIGE!

Ovido - Quiz & Flashcards