California Dreamin'

Alla inlägg den 6 juli 2011

Av Clara Olsson - 6 juli 2011 23:42

Ska vi prova med ett inlägg som inte har med USA att göra? Bara för variationens skull, ja fan vi kör!


Så vad har jag annars gjort idag, jag har sprungit runt på stan med Linnea och handlat lite presenter till två tvillingar som har fyllt 20, och de ska minsann firas ordentligt på lördag. Vi hann även med en glasspaus och käkade youghurtglass vilket är helt fantastiskt gott, jag har ätit det flera gånger i Stockholm men Linnea hade aldrig testat så vi kom fram till att det var på tiden, och som tur var så gillade hon det. Efter det hann jag hem, slängde mig ut i solstolen för att sedan bli avbruten av att det plingade på dörren och vem fan är det som kommer? En tele2 säljare, det var nästan så att jag önskade att pappa var hemma just då. Min pappa jobbar ju på Telia, och har så också gjort de senaste 35 år. Jag informerade den här telefonsäljaren om det, men nej han ger sig inte riktigt för det, utan säger istället" ja men då kanske det kunde vara dags för honom att övergå till tele2" ursäkta mig men missade du detaljen om att han inte bara gillade Telia, han jobbar där! Hur skulle det se ut om en som jobbar på Telia har ett abonnemang med tele2!? Hur tänkte den där telefonsäljaren då? Tillsist blev jag i alla fall av med honom och jag hoppas han sa till sina kollegor att aldrig ens försöka med oss. 

Efter det hoppade jag upp på cykeln igen och åkte upp på stan där jag mötte mamma, sen åkte vi bortåt öster för att titta på Fanny och Samuels nya lägenhet. De flyttade in i lördags men vi har inte hunnit hälsa på dem än. Hur som helst så hann vi det idag och det var en helt fantastiskt fin lägenhet och de hade fått jättefint där inne. En stor och jättefräsch tvåa som de helt klart måste vara nöjda med! Efter det svängde mamma och jag förbi mormor och morfar och jag fick med mig lite hallon och åkte hemåt igen. Kvällen har jag spenderat framför datorn och tv:n, käkat färska hallon och färska jordgubbar och bara njutit av livet. De ni, de var min dag de, för er som var intresserade, ni som inte var behövde givetvis inte läsa heller ;)


Imorgon bitti är det löpning som gäller, sen hoppas jag på att få sola lite!


NU sängen!


PUSS

Av Clara Olsson - 6 juli 2011 19:17

Om exakt en vecka drar jag till Turkiet för en veckas återhämtning och om tre veckor så flyttar jag till Kalifornien. Det finns ingeting som skulle kunna göra mig lyckligare just nu, allt är så jäkla, jäkla bra! Att det sen nu till helgen blir utgång och middag på fredag med bästa Ida, 20-års fest för Madde och Verre på lördag och sen Liseberg på söndag, gör att jag nästan måste nypa mig i armen och fråga mig själv om man faktiskt kan må såhär bra, för jag tror nämligen aldrig att jag har gjort det förut. Jag är så förbaskat lycklig just nu!!


  En bild på mig och Ida på hennes student, fan vad jag gillar den tjejjen!


Ovido - Quiz & Flashcards