California Dreamin'

Alla inlägg den 7 juli 2011

Av Clara Olsson - 7 juli 2011 21:51

För första gången i hela mitt liv så ligger min mamma före mig vad gäller teknik, för hon har nämligen införskaffat sig en Iphone 4, en vit sådan, givetvis och jag sitter bredvid och är grön av avund. Jag har egentligen pengarna och skulle kunna skaffa mig en likadan, men när jag vet att den är en tusenlapp billigare i Kalifornien och att det dessutom kommer en femma i september så känns det otroligt dumt att köpa en fyra nu i Sverige. Så jag får helt enkelt hålla mig, glädjas med henne och vänta tills september. 

Och fram tills dess så har jag övertagit mammas gammal (iphone 3) som i från första början var pappas, ja den har med andra ord gått igenom hela familjen och nu är den i mina händer. Egentligen gillade jag min gamla förutom den "lilla" detaljen att väckarklockan var helt vajsing och den ringde aldrig när jag ställde den, och nej jag hade inte ändrat på inställningarna. Och det känns ju sådär att ha en mobil med en väckarklocka som inte fungerar. Sen var det även lite annat som gjorde att jag helt enkelt behövde en ny och mammas fungerar ju så varför inte ta den tillsvidare? Så nu är jag också en medlem i apple familjen, eller ja de antar jag att jag har varit sen jag skaffade datorn men ändå. Jag har egentligen aldrig varit sugen på en iphone för jag tycker att det känns så otroligt tråkigt att alla har samma telefon, de var roligare förr i tiden när alla hade olika, med olika funktioner och olika utseenden. Samtidigt som det finns en anledning till att alla numera har iphones, de är de bästa telefonerna som någonsin gjorts, så varför ska man inte ha en sån!?


Nu ska jag snart ta och krypa ner, imorgon är det fredag om det nu gör någon skillnad i semestertider, hur som helst så ska jag Ida, Stina och Sofie i alla fall spela tennis på dagen, kan berätta mer om det imorgon och efter det ska vi ut och käka på Efesos och sen blir det givetvis utgång. Men berättar mer om det imorgon, nu slår vi till på sängen, godnatt på er! 

Ovido - Quiz & Flashcards