California Dreamin'

Alla inlägg den 30 juli 2011

Av Clara Olsson - 30 juli 2011 19:20

Jag lever, tro det eller ej. Jag vet att jag har lovat er grym uppdatering härifrån men det har inte riktigt fungerat eftersom att internet inte har varit på våran sida, så det är alldeles för segt för att skriva inlägg. Men nu sitter jag i lobbyn på hotellet och då fungerar det mycket bättre så därför skriver jag några rader till er.


Angående själva resan så gick den över förväntan på alla plan, inga förseningar, inga väskor som inte kom, inga problem i pass/säkerhetskontrollen utan allt bara flöt på. När vi landade i L.A hade vi varit på resande fot i över 24 timmar och var helt slut. Som tur var kom min fantastiska familj (som jag bodde hos 2007) och hämtade oss på flygplatsen och sen blev vi skjutsade hem till dem och på något sätt kändes det som att komma hem. I hallen möttes vi av tre små glada tjejer (deras barnbarn) som konstigt nog kom ihåg mig trots att det vara fyra år sen jag var där och dem var riktigt små då. Jag fick massor med kramar och lite teckningar som de hade ritat. Efter det somnade vi ganska så fort, vill jag lova. När vi vaknade dagen efter så var det lite svårt att greppa att vi faktiskt var i Kalifornien, det tog ett bra tag innan man kom på att man inte låg hemma i sin sin Örebro längre. Vi käkade frukost och hängde lite vid poolen innan vi blev skjutsade till Santa Barbara. Och i bilen på väg hit så satt alla vi tjejer och bara gapade, ingen av oss kunde förstå att vi faktiskt skulle bo här i den här underbara staden. Vi stannade vid hotellet, lämnade våra grejjer och sen tog vi oss ner på stan på en gång bara för att titta oss runt och ja vi blev bara mer och mer förvånade, samtidigt som glädjen inom oss bara steg, att vi valt just den här staden att bo i, ja de tror jag ingen av oss ångrar. Även den kvällen somnade vi tidigt.

Igår var den första hela dagen som vi hade här i SB, så vi gick upp ganska tidigt, käkade frukost och sen tog vi oss bort mot skolan, vilket var svårare än vi först trott. Vi gick fel några gånger innan vi tillsist hittade rätt och kom till kontoret för internationella studenter, vi checkade in fick mängder med papper och ställde tusen med frågor som vi hade. Efter det sprang vi till affären på skolan och köpte skoltröjor det känns ju som en självklarhet att ha en skoltröja som det står SBCC på med stora bokstäver, så jäkla amerikanskt. När vi var klara med skolan käkade vi lunch i hamnen och sen tog vi oss hem och solade och badade vi poolen på hotellet. Middag åt vi sen i sängen framför legally blonde innan vi somnade.

Idag är det lördag och lite mulet tyvärr, men jag antar att vi kommer få tillräckligt med sol ändå här under vårat år så vi ska nog inte klaga. Vi kommer istället att spendera dagen framför datorn och försöka hitta lägenheter som vi sen kan bo i. Vi ska på en visning idag på ett hus där det bor två amerikanska killar och huset ligger tydligen jättenära skolan, så vi hoppas på att det faller oss i smaken annars får vi fortsätta leta. 


Jag slänger även in några bilder så att ni får se hur underbart vi har det, mer bilder och mer inlägg kommer när internet fungerar bättre, det lovar jag! Kram på er!


   De tre små tjejerna i poolen i torsdags   Stranden i SB   Stranden   Shoppinggatan

Ovido - Quiz & Flashcards