California Dreamin'

Alla inlägg den 1 maj 2010

Av Clara Olsson - 1 maj 2010 20:31

Min mage och jag samarbetar inte alls, snarare tvärtom, det känns som att min mage motarbetar mig. Under de senaste tre månaderna så har jag gång på gång drabbats av magknip och svullen mage och jag kan inte göra någonting annat än att ligga raklång i sängen. Jag förstår verkligen inte vad det är för fel. Till en början trodde vi att jag var laktosintollerant och eftersom att jag dagligen äter mängder med fil och mjölkprodukter så vore det ju inte konstigt om magen sa ifrån. Men det konstiga är att det här inte händer varje dag, utan ca två gånger i veckan. Så om jag hade varit laktosintollerant borde jag ha reagerat oftare!?

Hur som helst så börjar jag i alla fall bli jäkligt trött på magknip och svullen mage. Både igår kväll och idag har den motarbetat mig och just nu ligger jag raklång i sängen och är allmänt trött på livet. Vi har köpt både godis och daimglass men om magen fortsätter säga ifrån så blir det väl vatten för min deö under hela kvällen. Pappa tvingade dock i mig en gammeldansk förut i ett rent medicinskt syfte, för enligt honom skulle det tydligen vara bra för magen. Så jag hoppas verkligen att det stämmer, för såhär ont orkar jag inte ha.

Men jag kan inte sluta fundera över vad tusan det kan vara, stressad mage kanske? Stress påverkar tydligen magen och jag är sjukt stressad just nu!? Ja, jag vet inte. Om någon av er har någon idé hör gärna av er!!


Nu film och vatten:/

Av Clara Olsson - 1 maj 2010 15:51

Ibland tycker jag faktiskt om de här röda dagarna, då allting är stängt och man ska helt enklet inte göra någonting annat än att bara gå hemma och mysa med nära och kära och det är precis vad jag har gjort idag. Till att börja med så har Jens och jag gått igenom hela min engelska uppsats, puh det tog ett tag. Sen har vi lagat mat, myst och tagit det lugnt. Nu ska vi åka iväg hem till honom en sväng, till kvällen bjuds det på grillad lax och pressad potatis, helt klart en favorit rätt. Efter det lite film och godis. Jag mår bra, fantastiskt bra!!

Av Clara Olsson - 1 maj 2010 11:41

Kvällen började hemma hos mormor och morfar där det bjöds på god mat. Efter det tog jag mig vidare till hovsta och tvillingarna Cornelius, där det var hur trevligt som helst. Jag kände nästan ingen som var där men lärde känna en hel del nya trevliga människor. Vi åt alldeles för salta popcorn, läste ur maddes fina diktbok (som nästan gjorde mig tårögd) och dansade. Vid halv tolv tog vi oss in till stan och vidare till Frimis, där det var grymt bra drag. Jag träffade på Siliva och Jens och en hel drös med andra jätte trevliga människor, massor med gamla vänner som det alltid är lika roligt att träffa. Vi dansade hela kvällen lång och hade svin kul. Dock hade jag jätte ont i magen så vid halv två orkade jag knappt stå upp längre, så då tog jag med mig Jens hem. Efter en alldels för lång promenad över stan så ramlade vi i säng halv tre, efter en riktigt lyckad kväll!!


Imorse vaknade jag redan klockan åtta och hade jätte svårt att somna om. Jag blir galen på mig själv, jag somnade ju liksom halv tre men så vaknar jag sådär tidigt i alla fall!? Men efter att ha liggat vaken i säkert en halv timme kunde jag till slut somna om och vakande i alla fall halv tio, vilket känns mer okej än åtta. Jag lät Jens sova vidare och vid halv elva väckte jag honom och så åt vi frukost. Nu ska han hjälpa mig med lite engelska och sen ska jag försöka hinna med lite historia också. 


Kram på er!!

Ovido - Quiz & Flashcards