California Dreamin'

Alla inlägg den 10 maj 2010

Av Clara Olsson - 10 maj 2010 21:45

Precis som jag nämde i fredags så händer de väldigt mycket roliga saker just nu, imorgon fyller jag, på onsdag styrs det klassfest och på torsdag Falkenberg. När det händer såhär mycket roliga saker samtidigt så brukar det ofta hända att jag har svårt av att njuta av nuet. Jag kan ha längtat efter en viss händelse jätte länge och sedan när den dagen eller den händelsen väl inträffar, då är jag i full fart med att längta efter nästa sak. Jag tycker själv att det är ganska så jobbigt eftersom att jag hela tiden måste ha nya saker att se fram emot, att längta efter. Just nu har jag mängder av saker att längta efter, vilket också kan vara lite farligt. Eftersom att det blir ännu svårare att fokusera på nuet, då jag har så mycket att se fram emot. Skulle det däremot vara tvärtom, att jag bara har en sak att se fram emot och sedan inget mer, då brukar jag oftast vara lite bättre på att fokusera på nuet, eftersom att jag helt enkelt inte har något annat att längta efter.

Jag vet att jag måste bli bättre på det här, jag måste lära mig att leva i nuet och att njuta av det som händer just nu, utan att bara längta efter nästa och nästa. Ett tydligt exempel var när jag var i Hollywood och bara längtade  till nästa ställe och till nästa händelse. Jag var förtusan i Hollywood, och jag njöt inte? Nej nu får det banne mig bli bättring på det här, jag ska skärpa mig. Jag ska lära mig att leva i nuet, att njuta av den här minuten, sekunden utan att bara tänka på nästa..


Nu ska jag ta och krypa ner under täcket och sova. Jag sov jätte dåligt inatt så jag behöver ta igen lite nu. Imorgon råkar det vara någon som fyller år, så tippar nog på att jag får vakna till skönsång imorgon. Godnatt på er!

Av Clara Olsson - 10 maj 2010 17:24

Nu orkar jag inte se matteboken längre, jag har pluggat matte i princip hela dagen, så nu får det fasiken vara nog. Jag lägger den åt sidan och sticker iväg och tränar istället. På programmet står skivstång/spinning jag är egentligen inte alls sugen på att träna, men jag vet att det kommer kännas riktigt skönt när jag är färdig och vetskapen om att det kommer kännas bra efteråt får mig motiverad!



Av Clara Olsson - 10 maj 2010 13:21

Vilket alltså betyder att jag fyller år imorgon och blir hela 19 år. Men egentligen känns det inte så speciellt, vad är 19 för ålder liksom? Jag får fortfarande göra precis samma saker som en 18-åring får och jag är fortfarande för liten för att köpa dryck på systemet. Så jag antar att nitton bara kommer att kännas som en lång transportsträcka tills tjugo. Men även fast det är en riktigt pissig ålder så kommer jag i alla fall att firas, släkten kommer på besök på kvällen så det bjuds på tårta och god mat. Så även fast åldern nitton känns otroligt onödig så tror jag att dagen imorgon kommer att bli bra, man fyller ju faktiskt bara en gång om året.


Men nog om det, nu ska jag ta och städa i ordning i mitt rum. Det känns som att jag städar jämnt numera, men ändå är det alltid stökigt, hur går det ihop sig? Jag förstår inte! Efter det mera matte och sedan träning. Men innan det ska vi nog höras av mera!


Kram

Ovido - Quiz & Flashcards