California Dreamin'

Alla inlägg den 5 maj 2010

Av Clara Olsson - 5 maj 2010 22:21

Imorgon bitti sticker jag och mamma iväg till Stockholm för att vårshoppa lite. Det är framförallt lite saker till balen och studenten som fortfarande måste hittas, sen hoppas jag även kunna hitta lite annat. Men om jag känner mig själv rätt så borde ju inte det kunna vara några som helst problem. Men vad ska man göra, det är ju faktiskt (oftast) så att det är kläderna som skriker på mig och inte tvärtom. Och alla har vi ju lärt oss att man inte ska lämna någon i sticket, så vad annars finns det att göra än att köpa plagget!?

Morgonens shoppingdag kommer såklart också att innehålla en god lunch, samt  youghurtglass på Gallerian, det är ett måste! Så som ni förstår så kommer jag inte ha värst mycket tid för att blogga imorgon. Men ett inlägg till kvällen ska jag nog hinna med. Nu sömn, så att jag är ordenligt utvilad tills imorgon! Sov gott allihopa!!


Kramar

Av Clara Olsson - 5 maj 2010 19:45

Nu har mamma och jag varit förbi hennes frisör en snabbis, det är nämligen hon som ska göra mitt hår till balen så hon ville att vi skulle diskutera lite kring hur jag ville ha håret. Efter lite förslag från henne och från mig kom vi tillslut fram till ett kanon bra förslag. Det är jätte svårt att förklara hur det ska se ut, men det kommer i alla fall att vara en fläta i luggen och sedan lockat där back och lite löst upphängt på sidorna. Ja, det är som sagt jätte svårt att förklara men jag tror att det kommer blir riktigt snyggt.


Nu kurrar magen så det är dags att göra i ordning lite fil och skorpor och titta på "drömmen om italien". Något mer inlägg ska jag nog hinna med senare under kvällen. Puss på er så länge!

Av Clara Olsson - 5 maj 2010 16:37

Idag är jag trött och riktigt omotiverad till att plugga. Jag har matte böckerna bredvid mig men jag orkar verkligen inte öppna dem. För jag vet bara hur galen jag kommer att bli när jag inser att jag inte förstår. Imorse hade jag lite mer energi så då försökte jag verkligen att plugga, men det gick inte så värst bra. Jag och min mattebok brukar ha lite svårt för det där med att samarbeta och jag vet inte riktigt vad vi ska göra åt det. Men på måndag har jag mitt sista matteprov någonsin, och då ska det bara gå bra! Så på något vänster så måste ett samarbete byggas upp mellan oss, en bra idé vore ju om herr mattebok skulle kunna börja med att visa rätt svar i boken. För tro mig, det är alltid så att det är jag som har rätt och facit fel, jag har bara lite svårt att bevisa det..

Av Clara Olsson - 5 maj 2010 11:25

Haha det känns verkligen inte som att jag skriver om annat än skolan just nu. Men det kan bero på att jag spenderar nästan all min tid åt den just nu, är jag inte i skolan så sitter jag hemma i skolan och pluggar. Så förlåt för ruskigt dålig variation här i bloggen, men jag lovar er, det blir bättre så fort jag kommer få lite tid över för annat än skolan.


Nu ska jag i alla fall åka iväg till ja, ni förstår vad och käka med Pernilla och Stina. Efter det står naturkunskap på programmet och sedan stan och fika med Ninni. Det blir nog en bra dag!!


Time to go!



Ovido - Quiz & Flashcards