California Dreamin'

Direktlänk till inlägg 30 juni 2011

Ett nytt steg i livet

Av Clara Olsson - 30 juni 2011 21:16

Jag har idag gjort min sista dag på Transportstyrelsen och det känns riktig tråkigt att lämna det stället bakom sig, visserligen har jag något ännu roligare att se fram emot, ett år i USA slår nog ett år på TS. Dock är det inte riktigt jämförbart, det jag ska göra i USA är en engångsgrej jag ska leva livet till fullo i ett år, plugga, träna, festa, surfa och bara leva, detta kommer såklart att resultera i att de kommer sticka iväg bra mycket pengar och när jag kommer hem i maj nästa år så är det nog inte särskilt mycket pengar kvar på kontot. Därför har mina 10-månader på TS, varit lite mer av en livsstil, alla människor jobbar och tjänar pengar och jag har trivts väldigt bra med det sättet som jag har gjort det på. Jag har trivts med min livsstil och jag har trivts med att jobba. Jag har lärt mig otroligt mycket, träffat mängder med nya sköna människor och framförallt så har jag haft oerhört roligt. Det finns inte en enda dag som jag har gått till jobbet och tänkt att jag inte vill öppna dörren och gå in, visst de finns tillfällen när jag har önskat att jag hade fått ligga kvar i sängen, men så kommer det alltid att vara, vilket jobb man än är på. Och det finns inte heller en dag som jag inte har skrattat på jobbet, varje dag har jag fått skratta och ibland så mycket att jag nästan har haft träningsvärk dagen efter. Höjdpunkten av det hela står jag fortfarande fast vid, samtalet med Joel Kinnaman, att jag första veckan jag jobbade fick prata med honom det kommer jag att leva på länge. Att jag sedan gjorde alla fel man kunde göra när jag skulle faxa till honom det är smällar man får ta, jag var ju faktiskt ny då haha.


Avslutade i alla fall dagen med lite avskedsfika som jag bjöd på och sen blev jag uppvaktad och fick ett presentkort på Akademibokhandeln, perfekt inför resan!

Nu lämnar jag arbetslivet bakom mig och börjar med lite semester och sen tror jag faktiskt att jag får börja kalla mig för student igen, inga fel det inte. 


PUSS

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Clara Olsson - 26 augusti 2012 19:46

Förlåt, jag vet att jag trasslar med er ofta och byter blogg hela tiden, men jag vet att det finns bloggar som är bättre än denna jag har nu och framförallt snyggare vad gäller layout och nu har jag hittat en annan favorit, nämligen tumblr. Detta inn...

Av Clara Olsson - 25 juni 2012 19:35

Jag lovade ju er att jag skulle fortsätta underhålla den här bloggen, vilket jag fortfarande står fast vid. Dock känner jag att mitt liv är ganska så enformigt just nu och det finns inte alls mycket att skriva om, och efter att ha skrivit konstant i ...

Av Clara Olsson - 13 juni 2012 18:54

Hej!   Först och främst tänkte jag klargöra några saker, eller egentligen en sak, den här bloggen har under det senaste året handlat om mitt liv i USA, dock är det ingen USA blogg utan jag kommer fortsätta skriva trots att jag är hemma i Sverige ...

Av Clara Olsson - 10 juni 2012 18:46

Det var knappt en vecka sen jag kom hem, men ändå känns det som att jag har varit hemma i evigheter, är inte det underligt? Hur som helst så har jag snabbt aklimatiserat mig och kommit in i den här vardagen och än så länge måste jag säga att jag gill...

Av Clara Olsson - 4 juni 2012 18:58

Hej och förlåt för fruktansvärd dålig uppdatering sen hemkomst men jag har haft fullt upp med att umgås med familj och vänner och såklart att äta svensk mat i mängder. Men nu efter att ha varit hemma i drygt 4 dagar så börjar jag landa och jag börjar...

Ovido - Quiz & Flashcards