California Dreamin'

Direktlänk till inlägg 31 juli 2011

Ett problem mindre

Av Clara Olsson - 31 juli 2011 20:29

Och kanske också det största för efter mycket om och men så har vi äntligen fått boende, vilket känns helt fantastiskt skönt. När vi kom ner hit så trodde vi att vi hade boende första månaden, men sen visade det sig inte alls vara fallet så vi blev en aning stressade och har därför spenderat de senaste dagarna framför datorn i receptionen och bara ringt och mailat runt på mängder med annonser. Efter ett tag fick vi napp och gick fick igår gå på två visningar och en av dem visade sig vara något utöver våra förväntningar, både vad gäller pris och läge. Det är ett hus som ligger ca 50 meter ifrån skolan, i huset bor två amerikanska killar så det är dem vi kommer dela det med och rummet som jag och Rebecka delar på var relativt stort och hade inbyggd garderob och så får vi också ett badrum att dela på. Hela huset var nyrenoverat och var helt fantastiskt fint och det bästa av allt var att det hade havsutsikt. Från tomten och från några av rummen, visserligen inte vårat men ändå så kunde man se havet. När vi sedan fick det här till ett bra pris så kändes det dumt att inte tacka ja. Så imorgon tar vi vårat pick och pack och flyttar in där med killarna. Jag kan inte sticka under solen med att jag är nervös, jag menar vi känner ju inte dem här killarna, samtidigt som jag är så sjukt taggad på att få lära känna lite amerikanare och att varje dag få prata engelska. Nej det ska bli riktigt roligt! Så när vi har flyttat in och fått lite ordning ska ni givetvis få se lite bilder.


Så från och med imorgon eftermiddag kväll kommer vi både ha ett orentligt hem och tillgång till bättre internet, vilket betyder både mer foton och mer inlägg. Tillsdess får ni ha det grymt allihopa!


Nu ska jag ta och hoppa i bikinin och lägga mig vid poolen, solen börjar precis titta fram här.


PUSS

 
 
Ingen bild

Eleonor

2 augusti 2011 14:45

OHH! Det bara kryper i hela kropppen när jag läser! Blir så avundsjuk (även om jag nyss va iväg)Vill bara ut och resa igen:D Låter som du har det emr än bra och ni har haft värsta flytet. Sjukt kul att du också träffade någon så fort som du trivdes med. Man lär känna varanndra så fort också när man lever på varanndra. Ni kommer att bli som systrar! :D

Ser framemot alla uppdateringar. Och ha så sjukt jäävla kul och sakna oss inte ett dugg!:D


Pussar och kramar från värmen ;)<3

Clara Olsson

2 augusti 2011 17:16

Ja vi har det grymt här nere verkligen, och jag hoppas verkligen att vi kommer trivas med killarna, men det tror jag nog. vi har bara träffat en än så länge men han var riktigt trevlig, dock verkar han inte veta vad städning är för jävlar vad jag och rebecka städade här igår haha. men det blir nog bra, vi får visa honom ;P

Jag lovar grym uppdatering från och med nu så det är bara att titta in ;)

Ha det bäst där hemma och hälsa alla på jobbet, PUSSS

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Clara Olsson - 26 augusti 2012 19:46

Förlåt, jag vet att jag trasslar med er ofta och byter blogg hela tiden, men jag vet att det finns bloggar som är bättre än denna jag har nu och framförallt snyggare vad gäller layout och nu har jag hittat en annan favorit, nämligen tumblr. Detta inn...

Av Clara Olsson - 25 juni 2012 19:35

Jag lovade ju er att jag skulle fortsätta underhålla den här bloggen, vilket jag fortfarande står fast vid. Dock känner jag att mitt liv är ganska så enformigt just nu och det finns inte alls mycket att skriva om, och efter att ha skrivit konstant i ...

Av Clara Olsson - 13 juni 2012 18:54

Hej!   Först och främst tänkte jag klargöra några saker, eller egentligen en sak, den här bloggen har under det senaste året handlat om mitt liv i USA, dock är det ingen USA blogg utan jag kommer fortsätta skriva trots att jag är hemma i Sverige ...

Av Clara Olsson - 10 juni 2012 18:46

Det var knappt en vecka sen jag kom hem, men ändå känns det som att jag har varit hemma i evigheter, är inte det underligt? Hur som helst så har jag snabbt aklimatiserat mig och kommit in i den här vardagen och än så länge måste jag säga att jag gill...

Av Clara Olsson - 4 juni 2012 18:58

Hej och förlåt för fruktansvärd dålig uppdatering sen hemkomst men jag har haft fullt upp med att umgås med familj och vänner och såklart att äta svensk mat i mängder. Men nu efter att ha varit hemma i drygt 4 dagar så börjar jag landa och jag börjar...

Ovido - Quiz & Flashcards