California Dreamin'

Alla inlägg under januari 2010

Av Clara Olsson - 14 januari 2010 17:04


En träningsfri dag utan plugg och den kommer helt klart att spenderas i sängen med Desperete Housewives som jag har fått låna av Stina. Om jag mot förmodan skulle tröttna så övergår jag till Cosmopolitan. Livet är verkligen jobbigt ibland!!

Av Clara Olsson - 13 januari 2010 15:30

Det finns en sak som nästan alla tjejer/kvinnor har gemensamt och vet ni vad det är? Vi älskar att shoppa!!

Ända sedan jag var liten har jag älskat att köpa kläder och helst ville jag göra det utan mamma och med mina egna pengar. Jag kommer ihåg en gång när jag och Fanny var små och vi skulle gå på stan, vi hade då fått varsin femtio-lapp av våra snälla mammor som vi faktiskt fick shoppa för. Och desperata som vi var så sprang vi runt i precis alla affärer för att tillslut hitta en affär som hade super rea och som kunde erbjuda oss något för max femtio kronor. Vi hamnade tillslut på kKappahl där vi hittade varsin kjol för 49,50, kjolen i sig var as ful och jag tror knappt aldrig att jag använde den men det var själva grejen, att vi fick gå själva på stan och köpa något för våra egna pengar (som vi visserligen hade fått av våra mammor). Idag fungerar det inte riktigt lika dant, jag har nu tillgång till lite mer än femtio kronor vilket också betyder att man måste lära sig att hushålla med pengarna, för den taktiken som jag använde mig av som liten fungerar inte riktigt i längden. Men jag älskar fortfarande och shoppa och spenderar mer än gärna en dag på staden endast i shoppingsyfte. Nu för tiden är det även perfekt om mamma är med och jag är tillskillnad från när jag var liten fullkomligt överlycklig om hon erbjuder sig att betala.

När jag var i Kalifornien så var dock inte mamma med, dock så skulle de ha behövts för jäklar vad jag shoppade där. Utbudet i USA är enormt och det finns verkligen hur mycket snyggt som helst, jag tror knappt att det gick en enda dag utan att jag passade på att shoppa. Behöver jag tillägga att jag fick övervikt på väskan när jag åkte hem? Men det var det fan värt!


Av Clara Olsson - 12 januari 2010 19:51

Efter att ha flängt runt hela dagen så har jag äntligen kommmit hem och fått inta position i sängen. Direkt efter skolan gav jag mig iväg till Friskis&Svettis för lite spinning som ärligt talat gick sådär bra. Jag var grymt seg i benen och hade ingen energi alls, men jag cyklade på ändå och gjorde i alla fal mitt bästa. När jag var färdig så gick jag bort till mormor där jag mötte upp mamma. Eftersom min pappa går på pulverdiet och därför strejkar han från kocksjobbet (det är alltid han som lagar mat i vårat hus) så får mamma och jag helt enkelt hitta andra utvägar. Så idag fick det helt enkelt bli en middag hos mormor och morfar och jag antar att det kommer bli några till innan pappa ger upp med pulverdieten och då också går tillbaka till kocksjobbet.


Sen måste jag ju även berätta att min och maddes favorit lärare på Navet Uffe - the bodybuilder var på besök på Virginska skolan idag och höll föreläsning om kost för oss. Uffe är en riktigt klokren människa och stor som ett hus, skulle jag någonsin skaffa mig en livvakt så skulle jag helt klart ge jobbet åt honom! Så här snygg var han i nian när vi hade kastat vattenballonger på honom.

  

Av Clara Olsson - 11 januari 2010 21:54

En verklighetsbaserad film som handlar om en professor i matematik, en väldigt duktig sådan. Han stöter dock på en hel del problem under hans väg, som sedan leder till att han får sättas in på mentalsjukhus samtidigt som hans fru väntar deras barn. Efter ett tag visar det sig att han är schizofren och hans verklighet stämmer in överens med de andras, hans verklighet är nämligen inte sann.


Det är verkligen en riktigt bra film som får en att tänka steget längre, samt förstå rädslan över att bli schizofren och få hallucinationer. Jag rekommenderar den verkligen!!


  


Av Clara Olsson - 11 januari 2010 21:48

Jaha hörni det är måndag, veckans kanske tristaste dag. Dock så har min måndag varit ganska så bra eftersom att jag slutade skolan redan klockan halv tolv, efter det hann jag med att träffa Jens en stund innan jag drog iväg för att träna. Idag var det ett nytt pass som heter Step styrka och det var faktiskt riktigt roligt och riktigt jobbigt. Så det kommer helt klart bli fler sådana pass.


Nu har jag precis krypit ner i sängen så nu väntar snart lite paradise hotel, jag vet egentligen inte varför det är så jävla bra. Men troligen beror det på blandningen på människor, mängder av vinnarskallar samt en hel del alkohol och resultatet av det kan inte bli annat en bra! Så jag tar väl och säger godnatt och så hörs vi imorgon:)


Love

Av Clara Olsson - 10 januari 2010 17:49

Spinningpasset gick över förväntan och mamma skötte sig fantastiskt bra, hon trampade på ordentligt och det gjorde att jag blev ännu mer peppade. Dock klagade hon väldigt mycket på ont i fötterna vilket är fullt förståeligt, det gjorde nämligen jag också de första gångerna. Men förutom att de gjorde förbaskat ont i fötterna så gillade hon det och fick nästan lite blodad tand. Hon handlade genast ett tre månaders kort och började titta ut nya pass som hon vill gå på. Jag hoppas att hon kan hålla i träningen också, och hitta någon sorts glädje i det hela, för det är ju precis det som är meningen med träningen.


Nu börjar klockan att närma sig sex på söndagskvällen så nu ska jag ta och krypa upp i soffan med en kopp tè och läsa tidningen.  Senare ikväll väntar ett snabb besök i Köping då de super härliga köpingsgänget äntligen är tillbaka!


Ha en trevlig kväll allihopa:)

Av Clara Olsson - 10 januari 2010 11:01

Nu ska jag och mamma göra någonting som vi aldrig har gjort förut, vi ska nämligen träna tillsammans. Min mamma är inte direkt den där träningsmamman och har heller aldrig varit. Men jag har verkligen försökt att peppa henne och få med henne till Friskis&Svettis och nu efter lite om och men ska vi faktiskt iväg. Vi börjar lite enkelt med en bas spinning för hennes skull och jag hoppas verkligen att hon överlever, men jag måste erkänna att jag är aningen nervös. Nej nu skojjade jag men visst kommer hon att tycka att det är jobbigt, men det är ju precis vad det ska vara när man tränar. Men jag lovar att peppa henne riktigt ordentligt så får vi hålla tummarna för att det går bra, både för henne och för mig!  



Av Clara Olsson - 9 januari 2010 21:13

Igår var det fredagsmys som gällde och idag är det minsann dags för lite lördagsmys. Jag är både en partytjej och en mystjej, men under vinterhalvåret så föredrar jag helt klart en myskväll istället för en partykväll. Däremot så älskar jag att gå ut och festa under sommarhalvåret, då man bara kan dra på sig en fin sommarklänning till ett par bruna ben och klackskor, utan att frysa!!

Hur som helst så har jag i alla fall jobbat idag och det gick toppen bra. Efter jobbet så kom mamma och hämtade mig och sedan åkte vi och hämtade upp Jens. När vi kom hem var tacosen precis färdig så det var bara att sätta sig till bords och hugga in. Resten av kvällen har jag och Jens spenderat i min säng, med en skål godis framför Robinson. Efter Robinson ska vi se någon film och sedan är det dags för lite välbehövlig sömn.


Vi hörs imorgon mina vänner


Love


Ovido - Quiz & Flashcards