California Dreamin'

Alla inlägg under juni 2011

Av Clara Olsson - 8 juni 2011 19:50

Har gått och funderat här hemma ett bra tag på om jag verkligen ska ta mig ut och springa försökt komma på någon bra bortförklaring till att slippa men nej jag har inte hittat någon så därför är det bara att hoppa i skorna och dra ut på en sväng om. Jag har uppdaterat min spotifylista så jag har grym musik i lurarna, bara det gör att det hela känns sjukt mycket roligare. 

   

Av Clara Olsson - 7 juni 2011 22:00

Ja det kan man verkligen säga, jäklar i havet vilket uppvaknande jag fick inatt. Eller ja de var inte bara jag utan snarare halva Örebro. Vid tjugo över fyra small det till utav bara helvette och jag vaknar upp och tror att spelet är kört, nu är Sverige i krig så jävla mycket small det. Så jag sprang upp till mamma och pappa, när gjorde jag det sist liksom? Och ba vad fan var det där, men de lyckades lugna ner mig en aning och intyga att det faktiskt bara var åskan och inget annat, men jag kan ju inte annat än erkänna att jag hade svårt att somna om efter det. 


Och nu på kvällen så fortsatte ovädret och jag som var ute och gick såg helt plöstligt hur himlen öppnade sig och helt plötsligt forsade regnet ner och det åskade och mullrade som bara den. Så jag ringde mamma och bad mig hämta mig, att avsluta promenaden var praktiskt taget omöjligt haha. Nu verkar det i alla fall ha lugnat ner sig, skönt det så att man kan sova lugnt inatt. 


Hoppas ni sover gott och hade sällskap när det åskade som värst, för ett tag var det faktiskt riktigt läskigt!


PUSS

Av Clara Olsson - 6 juni 2011 21:30

Och det ligger så mycket i det, du har makten att själv bestämma vad du vill göra med ditt liv, hur du vill att din framtid ska se ut. Det är något väldigt stort, något som man inte kan ta på, inte klämma på och inte förvara i kassaskåpet. Däremot är det något som man som pensionär kan titta tillbaka på, fundera över vad man har gjort rätt/fel, vad man ångrar och vad man gjort rätt. Man kommer att komma ihåg vissa stunder mer än andra och vissa tillfällen kommer man alltid att kunna skratta åt och vissa kommer alltid att få en att börja gråta. 

Jag menar inte att man inte får göra misstag i livet, för det gör alla. Man tar ett snedsteg, ramlar fel, träffar fel kille, ger sig ut på en resa som kanske inte alls var så rolig som man hoppats på, man börjar umgås med fel människor, börjar plugga på ett program som inte alls känns rätt osv. Det är mänskligt att fela, att ta ett snedsteg som vi sedan ångrar att vi tog. Det som däremot är viktigt är våga ta det där steget, att våga göra misstag och att våga leva det liv vi innerst inne drömmer om. Att våga leva ut våra drömmar, även om de kanske resulterar i en flopp så lär vi oss något när vi vågar ta steget till något som vi från början trodde på. Att våga leva vårat eget liv och göra precis vad vi vill av det, våga tro på oss själva och på våra drömmar. För du har ditt liv i dina händer och du gör precis vad du själv vill av det.

Av Clara Olsson - 5 juni 2011 21:55

Ja, jag tror nog faktiskt nästan det, eller ja en utav världens tråkigaste dagar i alla fall. Jag har verkligen inte gjort någonting, ingenting alls vilket säkert många kan tycka är jätteskönt och jag med ibland men inte alltför ofta. Men visst jag vet att det är nyttigt att ha tråkigt ibland, men fan de dagarna tar verkligen emot. Man bara går och drar hemma, tittar på datorn, läser en bok och ser på film och det händer inget alls. Och då undrar ni säkert varför jag inte har sett till att styrt upp den här dagen lite bättre och jag har väl egentligen inget bra svar, alla mina vänner var trötta och bakis sen igår ville bara ta det lugnt hemma, vilket inte jag ville haha, eller i alla fall inte framåt slutet av dagen. 

Nu börjar den här dagen i alla fall att gå mot sitt slut vilket är lika skönt, imorgon är det en ny dag och nya möjligheter och då jäklarns ska jag ha riktigt roligt, hela dagen lång haha. 


PUSS

Av Clara Olsson - 5 juni 2011 12:38

Jag älskar långhelger, alltså verkligen älskar och av någon anledning så verkar vi ha haft tur i år. För under vårens två långhelger (påsk och kristihimmelfärd) så har vädret varit på våran sida båda gångerna, och hur underbart är inte det? I fredags blev det sol och bad och igår också. Igår var mamma och jag i Leken hela dagen, solade, badade och bara njöt. Så tack vädergudarna för tajmingen och för att det här underbara vädret faktiskt kan få falla in just när jag är ledig. 

Efter badet igår så tog mamma och jag oss hem och började laga mat tills kvällen då mormor, morfar och min morbror kom förbi på middag. Så fort vi hade käkat färdig så stack jag till Madde, hon har ju flyttat in i sin nya lägenhet nu och den ligger ju bara några hundra meter ifrån mig så det är verkligen asbra! Så det blev inflyttningsfest hos henne med ett gäng sköna människor och sen tog vi oss vidare till Frimis där det var helt okej. Det var mycket folk och bra musik, men jag vet inte vad det är men av någon anledning så har jag alltid roligare på Satin än på Frimis, jag vet inte varför men det bara är så. För ett halvår sen hade jag sagt precis tvärtom och då vägrade jag nästan att gå till Satin, men nu har jag ändrat inställning helt och Satin är det stället som jag helst går till om jag ska ut. Jag antar att det är folket och stämningen där som gör att det alltid blir roligare. 


Nu ska jag försök göra någonting av den här dagen också, frågan är bara vad? Jag vet inte alls vad jag ska göra idag, det är bra väder men mycket kallare än vad det var igår. Så jag vet inte riktigt vart den här dagen tar vägen men det återstår att se, först en dusch. 


Puss

Av Clara Olsson - 3 juni 2011 20:02

Vädret har varit grymt precis hela dagen så jag har passat på att sola, eller ja i alla fall i några timmar. Jag slutade ju jobba vid kvart över tolv och då sprang jag därifrån och vidare till systemet och sen direkt hem till trädgården och solsängen. Dock insåg jag ganska så snart att det var alldeles för varmt att ligga i trädgården så jag hoppade istället in i bilen och tog mig bort till Leken och hängde med Ida och hennes klasskompisar och där var det betydligt mycket behagligare. Så vi solade, badade och käkade melon, precis som man ska göra på sommartid med andra ord. 

När vi kom hem så bytte vi i princip bara om, sen åkte vi upp på stan för att kolla på Risbergskas bal. Och efter det tog vi oss tillbaka hem. Ida ska ut med sin klass, vilket inte känns helt fel med tanke på vädret men jag känner verkligen att jag inte orkar ta mig ut. Jag har hängt på Satins uteservering de senaste två kvällarna och imorgon ska jag på inflyttningsfest hos Madde, mitt huvud och min kropp säger ifrån (kan visserligen ha att göra med för lite sömn också) men en filmkväll och godis är precis vad jag är sugen på, så det får helt enkelt bli så trots det underbara vädret. Men imorgon kan jag lova att jag är tillbaka på banan och då starkare än någonsin!!

Av Clara Olsson - 3 juni 2011 06:59

Nu sticker jag iväg till jobbet och som tur är jobbar jag bara i fyra timmar idag, vilket känns riktigt skönt, speciellt eftersom att det är klarblå himmel och ska bli 25 grader varmt idag. Så direkt efter att jag har slutat jobba ska jag kasta mig på cykeln och ta mig hem och ut i trädgården för att sola.

Måste bara passa på att berätta att jag hade fått mail ifrån min familj som jag bodde hos sist i Kalifornien, vi tre tjejer som flyger ner till Kalifornien den 27:e juli hade hoppats på att få sova där första natten. Vi landar ganska sent på kvällen och då skulle det bli omständigt att ta sig till Santa Barbara (det tar nästan två timmar) samt att komma till ett rum där det inte ens finns en säng (vi måste köpa sånt när vi kommer ner). Så att få komma till deras hus första natten vore ju underbart. Och precis som jag trodde så var inte det några som helst problem, utan vi fick bo hos dem allihopa (de har TRE extra sovrum ). Han lovade även att komma och hämta oss på flygplatsen när vi hade landat. Jag är riktigt glad att jag har dem där på plats i Kalifornien och att de är så snälla och godhjärtatade så att de hjälper oss med allt vi kan tänkas behöva hjälp med. Det gjorde min dag morgon riktigt bra!


Nu frukost sen jobb!


Kram

Av Clara Olsson - 2 juni 2011 19:17

Drar mig för andra dagen i rad upp mot stan och sommarens andra hem - satins uteservering. Idag blir det EN öl med Ida, tror ni själva på det? Jag tror att hon som minst kommer beställa in två. För min egen del känns det lite som att en tredjedel av min lön går direkt till det där stället, varje gång jag går in och tittar på mitt kontoutdrag så är det Satin som dyker upp mest, vilket kanske inte är så konstigt för de är ju faktiskt sommarens andra hem och deras uteservering är helt underbar, så en sån här kväll när solen och värmen är på våran sida och jag i princip är ledig imorgon (jobbar bara i fyra timmar) så kan jag inte se en bra anledning till att inte göra ett besök där. Och som jag alltid brukar säga, man lever bara en gång!!

Ovido - Quiz & Flashcards