California Dreamin'

Alla inlägg den 11 november 2010

Av Clara Olsson - 11 november 2010 20:59

Är det någon gång på hela året som vi människor behöver värme så måste det vara nu. Eftersom att vi inte får så mycket värme från solen som är alldeles för långt bort ifrån oss just nu så får vi helt enkelt söka värme på annat vis. Kanske från en pojkvän/flickvän, ifrån familjen eller vänner. Eller varför inte iform av mysiga koftor, stickade strumpor, värmeljus och varma ulliga filtar. Ett gott te eller en stor kopp kaffe. Det är vad vi människor behöver nu, för att orka oss igenom den här årstiden. Själv dricker jag te som aldrig förr och mina raggsockor tar jag aldrig av mig (i alla fall inte när jag är hemma). Och om någon ens skulle våga ta ifrån dessa små värmekällorna, då kan jag säga att det är kört, då orkar jag inte längre. För det är värmen från ett varmt bad, ett varmt täcke eller en varm kram som får mig att orka gå upp på morgonen och titta ut i min snöfyllda trädgård.



Ovido - Quiz & Flashcards