California Dreamin'

Alla inlägg den 28 november 2010

Av Clara Olsson - 28 november 2010 21:53

Jag vet att jag har sagt det förut, men det tål att sägas igen. Jag är ingen vintermänniska, och jag kommer heller aldrig att bli. Jag skulle aldrig välja en skidsemester före en solsemester, det finns inte en chans. Och min mamma är precis likadan, om inte värre. Hon är solberoende och blir fullkomligt galen om hon under vinterhalvåret inte har en solresa inbokad (vilket vi som tur är har i år). Och då kankse ni förstår hur irriterade hon och jag har varit idag, bara att vakna upp till det här snökaoset fick mig att vilja dra täcket över huvudet och somna om igen (och vakna typ i april). Men nej, istället fick vi ta oss ut och skotta bort all snö på uppfarten, för att sedan borsta bort all snö på bilen och sedan efter mycket om och men så lyckades vi komma iväg med bilen. Men när vi stod där, med snö upp till knänen och det bara yrade ner mer ifrån himlen så sa vi det att vi hoppas alla människor där ute som nu tycker så förbaskat mycket om snö passar på nu. Alla ni som redan under sommarmånaderna längtar efter snö alla ni som älskar att åka skidor, pulka och skridskor. Jag hoppas att ni njuter riktigt ordentligt, för vi gör det nämligen inte!

Av Clara Olsson - 28 november 2010 19:14

It's my life
It's now or never
But I ain't gonna live forever
I just wanna live while I'm alive (It's my life)
My heart is like an open highway
Like Frankie said "I did it my way"
I just wanna live while I'm alive
It's my life


  

Texten till Bon Jovis - It's my life är fantastiskt bra och innehåller väldigt mycket sanning. Man lever bara en gång och livet går aldrig i repris, lev i nuet och njut av livet idag. Du bestämmer över ditt eget liv och gör något bra med möjligheterna som du får!

Av Clara Olsson - 28 november 2010 12:22

Det är helt sjukt vad fort det går och nu är det redan första advent. Jag älskar julen och jag älskar verkligen allt som hör till, så därför så känns det jätte roligt att årets mysigaste månad ligger framför oss.

Nu ska jag ta mig iväg till mormor och baka lussebullar med henne och efter det ska jag iväg och träna med mamma. Vi får hålla tummarna för att det blir ett bra lussebak i år, tillskillnad från förra året då mormor (som tillhör släkten fort och fel) hade i jästen i degen när degen var alldeles på tok för varm. Vilket ledde till att degen aldrig jäste, mormor blev fullkomligt galen och ringde runt till olika bagerier runt om i Örebro med förhoppningen om att de på något sätt skulle kunna rädda hennes deg. Tyvärr gav alla bagerier samma svar, det var redan försent och om degen inte hade börjat jäsa nu så skulle den aldrig göra det. Så det var helt enkelt bara för oss att springa iväg till ICA, köpa nya produkter och börja om igen. Idag ska jag se till att detta inte upprepas!

Ha en mysig första advent allihopa!!

Ovido - Quiz & Flashcards