California Dreamin'

Alla inlägg den 23 november 2010

Av Clara Olsson - 23 november 2010 22:25

Gud vad mycket bra musik det finns nu, Håkans nya album är grymt och likaså Tove Styrkes, James Blunts och Robyns. Jag vill helst lyssna på musik hela dagarna, vilket vi gör också då vi numera har skaffat oss en lite radio till vårat kontor. Dock så har jag inte så mycket makt kring vilken radiokanal som ska spelas, killarna på mitt rum anser inte att mix megepol musiken är bra och därför så lyssnar vi på rockklassiker hela dagarna. Då vi är två emot en har jag inte så mycket att säga till om, men så fort vi bara är två stycken inne på rummet så byter jag och hävdar att vi nu kör halva halva, och att det helt klart är min tur att bestämma musik nu. Men jag kan i alla fall säga att jag trivs fantastiskt bra på både på jobbet och i rummet där jag sitter. Jag har alltid sjukt händelserika, intressanta och framförallt roliga dagar. Bra skit helt enkelt!

Nu ska jag ta och stänga av datorn och dra täcket över huvudet och lyssna lite mer på musik i mobilen, för imorgon bitti är det Ebba Grön som gäller igen. Det roliga är att varje gång Ebba Grön kommer så klagar jag, "det här är riktigt dåligt, bara en massa skrik, man hör ju inte ens texten" och efter det ligger jag inte direkt på plus, och inte heller när jag idag sa att jag tyckte att det var skönt med lite radioreklam istället för en massa skrikig musik, nja då var jag inte så omtyckt heller, haha!


Sov gott med er!!

Av Clara Olsson - 23 november 2010 19:15

I våran familj har vi aldrig haft problem med att säga vad vi tycker. Vi är bra på att uttrycka våran åsikt och framför allt är vi bra på att säga ifrån när någonting inte är helt rätt. Jag har vuxit upp med en pappa som säger ifrån så fort någonting inte är rätt, och med det menar jag att han resonerar lite som så att man ska få det man betalar för. Betalar man för ett hotellrum med en fungerande ac, så ska ac:n fungera också, under hela perioden. Gör den inte det, då tar man saken vidare, och kräver antingen att få byta rum eller att få pengarna tillbaka. Det här har resulterat att vi under många av våra utomlandsresor har bytt rum. En gång var det fel på duschen, vilket resulterade i att vi fick byta rum. En annan gång var det fel på ac:n och då fick vi inte bara byta rum, vi fick även gratis frukostbuffè i en hel vecka. En annan gång tyckte vi att vi hade en alldeles för liten balkong och fick då byta till det rummet med den absolut största balkongen på hela hotellet. Jag skulle egentligen inte vilja säga att vi klagar, snarare att vi klargör att rätt ska vara rätt och att man inte kan lura oss som kunder. Det här gäller såklart inte bara utlandsresor men det är nog där man kan se det som tydligast.

Och såklart har jag blivit precis likadan, så i somras när jag och Jens var i Turkiet så ansåg jag att våran balkong var fullständigt värdelös då det var sol på den under hela dagarna, därför kunde vi alltså inte spendera en ynka minut där ute utan att dö av värmeslag. Och vad är en semester utan en balkong? Det tillhör semesterkänslan att sitta och dricka vin och spela kort på balkongen, men det var fullkomligt omöjligt. Så då tog jag tag i saken och pratade med dem i receptionen, och vad tror ni hände? Jo vi fick såklart byta rum. Det lönar sig alltså att vara påstridigt, så länge man jobbar för rätt sak.

Hur som helst till poängen, för två år sedan så köpte jag en Peak jacka, en jacka som jag fortfarande älskar och praktiskt taget bor i under vintertid. Dock så märkte jag att jackan hade krympt riktigt ordentligt när jag tog på mig den i böjan på november, vi lämnade in den på kemtvätt i början på sommaren och de följde instruktionerna och tvättade den precis som man skulle, men ändå har den alltså krympt. Och såklart så tyckte vi inte att det var helt okej, när man har lagt så mycket pengar på en fin jacka så förväntar man sig en bra kvalité också. Så då gick mamma och jag iväg till Peak och berättade hur det låg till, de tog då emot jackan och skickade iväg den för att kolla om den faktiskt hade krympt. Och idag fick vi svar, jackan hade krympt och jag får nu hämta ut en sprillans ny Peak jacka gratis. Hur bra är inte det? Och hur nöjd blir man inte som kund då? En stor eloge till Peak som verkligen lever upp till sitt rykte.

Så även fast det har gått två år, så ansåg vi att rätt ska vara rätt, och tog däriför tag i saken och gick vidare med det. Och vi ångrar inte att vi gjorde det.

Ovido - Quiz & Flashcards