California Dreamin'

Alla inlägg den 22 november 2010

Av Clara Olsson - 22 november 2010 21:24

Grattis till min fina vän Pernilla som ska ha barn i maj. Jag är verkligen glad för hennes skull och önskar henne såklart all lycka. Sen lovar jag såklart att ställa upp som lite barnvakt då och då (om hon vågar vill säga). Hur som helst, ett stort grattis till henne!!

  

Jag och Pernilla från balen i våras.   


Förövrigt så sitter jag och tittar på Svenska Hollywood fruar just nu, och jag ställer samma fråga gång på gång. Är det någon som är intresserad av de andra fruarna? Maria Montazami borde få ett eget program för hon är den enda som är intressant, resten ger mig absolut ingen glädje alls. Vad tycker ni?

Av Clara Olsson - 22 november 2010 18:39

För det första så hade jag riktigt svårt att somna igår, jag låg och vred och vände mig ett bra tag och jag tror nästan att klockan var ett innan mina ögon tillsist gav upp. När jag väl vaknade så var klockan sex och jag var sjukt trött (fem timmars sömn är för lite) så det tog emot att gå upp men jag hade bestämmt mig för att vara på jobbet i tid, alltså kvart i åtta och inte en minut senare. Jag tittade ut genom fönstret och såg att det hade snöat som fan och redan där kände jag att den den lilla glädjen som fanns inom mig försvann. Jag insåg också att jag kunde glömma att cykla till jobbet och började därför titta ut en bra buss. 07.25 var jag och mamma på plats vid busshållsplatsen och bussen skulle enligt tidtabellen gå 07.29 så vi var i god tid med andra ord. Och ja vad tror ni händer sen? Inte dyker bussen upp i alla fall. Vi står där och trampar och trampar och jag blir mer och mer irriterad och inser snart att jag inte kommer att vara på jobbet klockan kvart i, en stund senare går det även upp för mig att jag inte ens kommer lyckas vara på jobbet till åtta, då jag skulle in i telefon. 07.50, ja tjugo minuter sen dyker bussfan upp och då var jag så irriterad så att hela jag kokade, mamma försökte muntra upp mig med lite torra skämt och lyckades någorlunda men jag var fortfarande sjukt irriterad. Fem över åtta kom jag inspringade till kontoret och kastade mig in i telefon. Resten av dagen gick jag runt och var lite småsur för att jag hade misslyckats så på morgonen. Men imorgon är det jag som tar den tidigare bussen, och om farbror busschafför inte behagar komma i tid ja då får han med mig att göra! Vad nu det kan innebära...

Ovido - Quiz & Flashcards