California Dreamin'

Alla inlägg den 14 november 2010

Av Clara Olsson - 14 november 2010 21:14

Är namnet på James Blunts nya album, som är riktigt bra. Fina låtar och fina texter, som man helt enkelt inte kan ogilla. Ta och lyssna på det!



Av Clara Olsson - 14 november 2010 14:22

Gårdagen blev precis som jag hade hoppats på en bra kväll. Först åkte jag hem till Emma, där Silvia och Camilla också var. Vi gjorde oss i ordning och drack vin och hade trevligt. Sen tog vi oss vidare mot stan och frimis, planen var egentligen att vi skulle börja kvällen på frimis och sedan avsluta på Satin. Men riktigt så blev det inte, vi fastnade nämligen på frimis. Musiken var som vanligt grym och vi vill därför inte röra oss från dansgolvet. Så där blev vi kvar fram tills klockan två när det stängde och det var dags att gå hem. Min plan var då att ta bussen hem eftersom att jag hade åkt taxi till Emma. Dock uppstod två problem 1- jag visste inte vart bussen gick ifrån 2- jag visste inte vilken tid bussen gick. Så jag knatade iväg mot stortorget ihop om att bussen skulle gå runt tjugo över två, som den alltid gjorde förut. Men icke sa nicke, efter att tillslut ha hittat hållplatsen dit bussen skulle komma så insåg jag att sista bussen hade gått för över en timme sen. Så då hade jag inget annat väl an att ta taxi vilket kankse låter lätt, men tro mig det var helt omöjligt. För jag var nämligen inte helt ensam om att vilja ha en taxi hem vid den tiden, jag och säkert tio-tolv gäng till stod snällt och väntade vid taxihållplatsen och alla hade såklart bildat sin egen kö. Så jag ringde min mamma och var lite smått uppstressad eftersom att jag stod själv på stan, sista bussen hade gått, jag frös och batterierna på mobilen började dö. Till sist efter order av mamma kastade jag mig på en taxi som egentligen var bokad, men taxichauffören var snäll och skjutsade hem mig ändå. och tur var väl det, annars hade jag nog aldrig kommit hem. Så från och med nu sviker jag aldrig min kära cykel!

Ovido - Quiz & Flashcards