California Dreamin'

Alla inlägg den 13 november 2010

Av Clara Olsson - 13 november 2010 17:28

Okej, det där kanske inte riktigt låter som att det kommer ifrån rätt person. Alla som följer med i min blogg vet säkert hur mycket jag under de senaste månaderna har klagat över vädret, hur mörkt, trist och kallt det är under den här årstiden. Och det står jag fast för, jag hatar vintern punkt slut! Dock tänker jag inte låta mitt liv påverkas allt för mycket av hur vädret är, i alla fall inte på en lördagskväll när det väntas festligheter. Silvia har äntligen uppehåll från fotbollen och såklart måste vi passa på att gå ut nu när hon äntligen kan. Så jag tänker ha hur roligt som helst, även fast det är regnigt mörkt trist och kallt ute. Vad gör det när vi väl är inne på dansgolvet liksom? Nej det här ska bli en bra kväll, det har jag bestämmt mig för. Så nu ska jag snart ta och hälla upp ett glas vin och sen börja göra mig i ordning för att sedan ta mig bort mot Silvia och möta upp lite andra tjejer! :)

 Jag bara älskar den här bilden på mig och Silvia, den är från skolavslutningen i tvåan.

Av Clara Olsson - 13 november 2010 11:01

Ja det kan man verkligen fråga sig, för i det här huset så är det praktiskt taget omöjligt att inte plocka fram dammsugaren, damtrasan och moppen på en lördag. Jag brukar skämta med min mamma och säga att dammsugaren är hennes bästa vän och det ligger faktiskt lite sanning i det. Min mamma kan vara den enda människan på hela jorden som tycker om att städa, hon tycker att det är roligt. Jag själv städar av en enda anledning, för att det behövs. Och för att jag ska orka med en timmes städning så krävs bra musik, annars blir det alldeles för tråkigt.

Och just idag (precis som vanligt på lördagar) så skriker mitt rum att det behöver städas, så jag antar att det bara är att dra igång stereon och köra. Mamma har redan hållt på i en timme, om hon bara kunde ge mig lite av hennes energi så kanske det skulle gå lite lättare för mig!?



Ovido - Quiz & Flashcards