California Dreamin'

Alla inlägg den 26 november 2010

Av Clara Olsson - 26 november 2010 22:01

Okej såhär jag valde tofflor före pumps, mjukis före klänning, kaffe före vin och på spåret före Frimis och för det tycker jag att jag borde inkassera mer än bara några vuxenpoäng. Det är nästan så att det är pensionärsvarning på mig, och frågan är om man ska vara orolig? Men nej, jag tror att ni kan vara lugna. Imorgon bitti kommer jag (förhoppningsvis) vakna upp och vara back on track.

Och bara för att försöka mig om det så ska jag dra igång massa ungdomlig musik, typ Lady Gaga (som inte alls är bra, men henne lär jag inte få vuxenpoäng för att lyssna på i alla fall) Snook, Las Ketchup, Aqua och så vidare. Utöver det ska jag rota fram lite ungomderliga kläder, riktigt vad vet jag inte men efter det så tror hoppas jag på att kunna andas ut och känna mig ung igen. För efter kvällens aktiviteter så håller jag med om att man börjar fundera på vart jag är på väg.

Och innan det så tänker jag kolla lite på Björn Gustaffson på you tube så redan där borde man väl tro att jag är på väg att återgå till det normala igen, för inte vet väl pensionärer vem Björn Gustafsson är och framförallt så vet de väl inte vad you tube är!? Jag hoppas inte det, för jag vill nämligen inte få ihop alltför mycket vuxenpoäng (eller pensionärspoäng) vid en ålder av nitton. Och med det tackar jag än en gång för mig och drar på mig min rutiga flanellpyamas, tar ett sömntablett och ojar mig för att jag har svårt att sova. Tack!

Av Clara Olsson - 26 november 2010 18:01

Jag är helt slut, både i huvudet och i kroppen och jag tror nästan att jag börjar bli sjuk. Bara för att jag har varit så sjukt nöjd över att jag inte ens har drabbats av en ynka förkylning på hela hösten så får jag väl tillbaka för det nu, lagom till helgen och just lönehelgen också. Tanken var från början att jag Matilda och Silvia skulle ut och jag har velat fram och tillbaka hela dagen för jag känner liksom att jag kanske missar någonting om jag inte går ut, och jag vet hur kul jag har när jag väl kommer ut. Men efter att ha tänkt om en extra gång så insåg jag hur dålig och hängig jag faktiskt känner mig och jag tror inte att det är någon bra idé att lindra de känslorna med alkohol. Så det blir istället en väldigt, väldigt lugn kväll för min del. Tacos lite idol och sen bumbs ner i sängen och imorgon hoppas jag på att vara en pigg och glad tjej igen. Och nästa helg är det jag som sticker till London, så peppar peppar är det väl bättre (om) jag blir sjuk nu istället för nästa helg.

Och med det virar jag filten om mig, tar några pepparkakor och önskar er andra som ska ut och slira en sjukt rolig kväll. Tack och hej!

Ovido - Quiz & Flashcards