California Dreamin'

Alla inlägg den 17 november 2010

Av Clara Olsson - 17 november 2010 21:11

Jag vet inte riktigt vad det är med mig och svenska deckare, ja är bara så fast och tröttnar på något sätt aldrig. Redan när jag såg den allra första Beck filmen för x-antal år sedan så föll jag pladask, lagom mycket spänning, humör och bra karaktörer. Under åren har det här utvecklats och det finns inte en enda Beck film som jag inte har sett mer än tre gånger. En del filmer tror jag nästan att jag har sett fem-sex gånger, och jag tycker fortfarande att dem är bra.

Men visst måste jag erkänna att utan Gunvald så vore underhållningen densamma, han gör filmerna värda att se om och om igen.

Jag kommer ihåg för några år sedan då jag drömde om att jag var mordhotad och jag skulle precis bli skjuten och vem kom och räddade mig då om inte Gunvald? Här är det inga prinsar eller riddare som gäller, utan Gunvald Larsson, då är jag nöjd!

Till själva poängen, för några månader sedan kom det ju ut en ny Beck film på bio. Levande begravd heter den och jag såg den för första gången i söndags (ja, jag kommer att se den igen) och jäklar vad bra den var. Jag har hört att det är den sista Beck som kommer att göras och i så fall kan man verkligen säga att de avslutar på topp. Om ni inte har sett den, se den! Och om ni precis som jag inte tröttnar på alla underbara klipp med Gunvald så är youtube en väldigt bra hemsida att rekommendera. Där kan man ju även titta på grannen, som även han lägger en hel del roliga kommentarer lite då och då.

Ovido - Quiz & Flashcards