California Dreamin'

Alla inlägg under maj 2010

Av Clara Olsson - 25 maj 2010 10:54

Vädret suger men humöret är ändå på topp. Jag har varit inne på minst tio olika vädersajter och åtta av dem säger att det i alla fall ska vara uppehåll ikväll, så jag hoppas verkligen att det stämmer. Men om det nu inte skulle vara så, så tänker jag strunta i det. Man kommer aldrig att kunna påverka vädret och det här är våran dag så vi kommer ha hur kul som helst även om det regnar eller inte.

Om bara några minuter kommer min morfar och hämtar upp mig. Frissan står först på tur och håret ska sättas upp. Jag hör av mig när jag är tillbaka! Kram

Av Clara Olsson - 24 maj 2010 22:03

Imorgon är den där dagen som vi har längtat efter sedan vi började ettan äntligen här. Den dagen då man kommer att få vandra runt i långklänning och bara känna sig fin. Jag kommer att spendera hela dagen framför spegeln, ögonbryn ska plockas, hår ska fixas och smink ska läggas. Efter det bjuder jag på lite förfest innan vi tar oss vidare till Stora hotellet, för lite fotografering och sedan tre rätters middag.


Jag ska hålla tummarna för att vädergudarna är på våran sida och i alla fall kan ge oss lite uppehåll och inget regn. Själv lovar jag en hejdundrande kväll full med glädje och bilder. För imorgon mina vänner, ska vi skapa minnen, fina sådana!

Av Clara Olsson - 24 maj 2010 14:49

Såhär fina naglar har jag aldrig haft i hela mitt liv. Jag känner mig dock helt handikappad på grund av längden och kan knappt öppna ett blixtlås. Men vad tusan, det är ju ursnyggt. Eller vad säger ni?


    

Av Clara Olsson - 23 maj 2010 15:59

Skolan är avklarad,eller i alla fall allt pluggande, allt för studenten/balen är fixat, rummet är städat, maten är handlad och håller just nu på att tillagas, träningen är avklarad. Ja, jag har helt enkelt ingenting kvar att göra och det känns så förbaskat skönt. Under tre månaders tid har jag sett hur listan svämmar över med måsten, skolarbeten som måste in, redovisningar som måste förberedas, kläder som måste köpas till studenten, bjuda in folk till studenten osv. Nu kan jag styrka allt, och slänga hela listan. Och jag njuter, jag njuter av frihetskänslan och av stenen som precis släppte från mina axlar. Jag är fri och har äntligen tid över för annat. Så nu ska jag njuta av den här kvällen riktigt ordentligt, till att börja med ska jag läsa igenom min veckorevyn som jag fick med mig hem från affären. Sen ska dvd:n få jobba hårt och jag ska se en hej dundrans massa desperete housewives avsnitt. Visst låter det jobbigt!?

Av Clara Olsson - 23 maj 2010 11:54

God morgon på er, hoppas att ni mår bra! Förlåt för lite dålig uppdatering under gårdagen, men jag hade varken tid, kraft eller lust. Jag jobbade från halv elva till halv sju och när jag kom hem var jag helt slut efter en riktigt stressig dag på jobbet. Men idag tar vi nya tag och kör på igen.

Nu har jag precis avslutat mitt sista skolarbete och det känns helt obeskrivligt bra. Så nu ska jag ta tag i mitt rum som verkligen behöver städas av. Efter det ska jag troligen ta mig iväg till karlsund för  att springa, om inte Ninni känner för lite gympa då kan jag nog tänka mig det istället. Vi får se. Men först, rummet. Återkommer senare under dagen..


Kram på er!

Av Clara Olsson - 21 maj 2010 18:34

Nu har jag fått i lite mörkare färg i håret och jag känner mig verkligen jätte nöjd. Det blir första sommaren på en herrans massa år som jag kommer att ha riktigt mörkt hår under sommaren, i vanliga fall brukar jag alltid lägga i lite ljusare slingor i håret och på så sätt göra det lite ljusare. Men så blir det alltså inte i sommar, så det ska bli roligt med lite nytt. Sen tror jag att den här färgen kommer bli jätte snygg till min ljusrosa balklänning.

    

Bilderna är tagna med min urusla webcam så jag får ursäkta den dåliga kvalitén. Men såhär ser jag i alla fall ut i håret nu (om ni ens ser någon skillnad).


Nu ska jag gå ut och krama min pojkvän, snart vankas lite grillat.

Kram på er!

Av Clara Olsson - 21 maj 2010 09:56

Skolan väntar så det är dags för mig att dra. Efter skolan så ska jag förbi frisören, håret ska få lite ny färg och det ska bli ordentligt mörkt, mörkare än vad jag är van vid. Eftersom att jag ska ha en ljusrosa klänning på balen så tror jag att det kommer bli jätte snyggt! Jag ska försöka visa någon bild när jag kommer hem.. Men först, skolan.


Ha en bra dag!

Av Clara Olsson - 20 maj 2010 21:52

Ibland kan jag tycka att det är lite mysigt med åska. När man kryper ner under en filt och slår på en film och hör hur det mullrar utanför fönstrena. Men idag var det inte längre så mysigt med åskan efter det gång på gång lös upp i huset och några sekunder senare small det till som bara den. Jag stängde av både tv:n och datorn och var verkligen rädd. Efter ett tag lugnade det ner sig igen så då vågade jag slå på datorn i alla fall. Men usch säger jag bara, från och med idag så tycker jag inte längre att åskan är mysig, nej snarare tvärtom.

Nu ska jag ta och krypa ner under täcket och slå på lite hemmafruar, jag stoppade ju mitt i ett avsnitt förut på grund av de där mullret..

God natt på er allihopa!

Ovido - Quiz & Flashcards