California Dreamin'

Alla inlägg under maj 2010

Av Clara Olsson - 10 maj 2010 17:24

Nu orkar jag inte se matteboken längre, jag har pluggat matte i princip hela dagen, så nu får det fasiken vara nog. Jag lägger den åt sidan och sticker iväg och tränar istället. På programmet står skivstång/spinning jag är egentligen inte alls sugen på att träna, men jag vet att det kommer kännas riktigt skönt när jag är färdig och vetskapen om att det kommer kännas bra efteråt får mig motiverad!



Av Clara Olsson - 10 maj 2010 13:21

Vilket alltså betyder att jag fyller år imorgon och blir hela 19 år. Men egentligen känns det inte så speciellt, vad är 19 för ålder liksom? Jag får fortfarande göra precis samma saker som en 18-åring får och jag är fortfarande för liten för att köpa dryck på systemet. Så jag antar att nitton bara kommer att kännas som en lång transportsträcka tills tjugo. Men även fast det är en riktigt pissig ålder så kommer jag i alla fall att firas, släkten kommer på besök på kvällen så det bjuds på tårta och god mat. Så även fast åldern nitton känns otroligt onödig så tror jag att dagen imorgon kommer att bli bra, man fyller ju faktiskt bara en gång om året.


Men nog om det, nu ska jag ta och städa i ordning i mitt rum. Det känns som att jag städar jämnt numera, men ändå är det alltid stökigt, hur går det ihop sig? Jag förstår inte! Efter det mera matte och sedan träning. Men innan det ska vi nog höras av mera!


Kram

Av Clara Olsson - 9 maj 2010 14:02

Egentligen hade jag tänkt att jag skulle ha gått ut och sprungit imorse, men sen blev det så sent igår så då tänkte jag att jag skulle sova ut, vilket visserligen inte gick så bra men jag kände ändå inte för att gå upp och springa. Så efter att jag hade ätit frukost och pluggat lite matte så tog jag mig iväg till Karlsund och sprang ca sju km och det var helt fantastiskt skönt. Jag vet inte när jag sprang sist med mat i magen, jag brukar nämligen jämnt springa innan frukost, men vilken jäkla skillnad det faktiskt gör att ha lite mat i magen. Sen är det även en väldigt skillnad för fötterna att springa i spår jämfört med asfalt. Så det blev en riktigt skön söndagsrunda, som helt klart skulle ha kunna bli bra mycket längre om jag inte hade haft en tid att passa. Men hur som helst så tror jag att det här ska bli min nya söndagsgrej, att efter frukosten åka iväg till Karslund och springa en bra bit. Nästa gång får det bli milen!

Men nu är det dags att återgå till matteboken, jag har mitt sista matteprov på tisdag och då måste det verkligen gå bra. Så jag antar att jag måste trotsa viljan och släppa datorn, matte känns aningen viktigare är blondinbellas blogg, eller vad tycker ni!?

Av Clara Olsson - 9 maj 2010 09:18

Ibland måste jag erkänna att jag blir förbaskat trött på mig själv. Igår kväll/natt när jag somnade så tänkte jag att imorgon bitti då jäklar ska jag sova ut, och hur bra gick det? Klockan tjugo över åtta så vaknade jag och kunde bara inte somna om. Jag var egentligen trött men ändå så går det bara inte. För att jag ens ska kunna sova till klockan tio så krävs det att jag går och lägger mig vid tre. Min hjärna verkar vara inställd på åtta timmars sömn, mer än så verkar vara omöjligt att få. Men jaja, nog pratat om min sömn.

Gårdagens födelsedagskalas var i alla fall jätte trevligt. Vi drack bål, sköt med mums mums katapulten, dansade på tidningar och åt choklad med bestick samt vantar mössa och halsduk. Utöver det så bjöds det även på tårta. Hur som helst så var det en jätte trevlig kväll och vid halv tolv var jag hemma igen. Här kommer i alla fall lite bilder från gårdagen..


              

Av Clara Olsson - 8 maj 2010 17:51

Förlåt för urusel uppdatering under dagen, men jag började jobba redan halv elva så jag hann inte med någon uppdatering innan det. Men nu är jag i alla fall hemma och har precis kommit ut ur duschen. Så nu ska jag kasta i mig lite mat och byta om och sedan gasa iväg bort till Amanda, som fyller 19 år idag. Det ska firas med lekar och bus, just lite the old times och lite gamla saknade vänner. Kameran är såklart med så jag lovar att visa er lite bilder imorgon. Nu måste jag göra mig i ordning. Ha en trevlig kväll allihopa!!

Av Clara Olsson - 7 maj 2010 17:55

Det är så himla mycket som är bra just nu, jag mår fantastiskt bra och jag har massor med roliga saker att se fram emot. Så varför inte punkta upp allting i en liten lista!?

  • Dagens engelskaredovisning gick riktigt bra!
  • Om en timme bjuds det på taco's.
  • Min kära pojkvän ligger 20 cm ifrån mig.
  • Imorgon ska vi fira Amanda som fyller 19 bast, med tårta och lekar.
  • På tisdag fyller jag 19 och släkten kommer på besök.
  • På onsag åker jag till Falkenberg och på fredag sak vi gå på Liseberg!

Ja mitt liv är helt enkelt riktigt bra just nu. Jag försöker njuta av varje sekund. Tänk om livet alltid kändes så här bra, fast då skulle det nog bli ganska så tråkigt. För att man sak uppskatta de glädjande stunderna i livet så tror jag att man behöver ha det lite tråkigt ibland, bara för att uppskatta skillnaderna.

Nu har jag skrivit alldeles för mycket, Jens har nämligen hunnit somna bredvid mig. Det kan inte vara ett gott tecken..


Kram på er!!

Av Clara Olsson - 7 maj 2010 09:56

Massakerhot mot Tullängsskolan!? Vad händer? Händer sånt här i Sverige!?


Nu sticker jag i alla fall iväg till min skola och jag hoppas att inget liknande komemr hända där. För jag har nämligen engelska redovisning idag och jag vill verkligen få den gjord, det ska bli så skönt att kunna stryka engelskan helt och hållet sen. Efter skolan blir det gympa på Friskis med Ninni och sedan ska jag träffa Jens. Ha en toppen bra dag allihopa!!

Av Clara Olsson - 6 maj 2010 22:05

av dagens shopping. Jag måste faktiskt säga att jag har varit duktig och hållt i pengarna. I gårdagens inlägg fick jag att låta det som att jag bara spenderar och spenderar och aldrig sprarar, men så är det faktiskt inte. Det händer nästan jämnt att jag kvällen innan jag ska ut och shoppa tänker åh nu jäklar ska jag shoppa loss riktigt ordentligt, precis som jag tänkte igår med andra ord. Men sen när jag väl står där i affärerna så tänker jag en extra gång innan jag handlar, kommer jag verkligen att använda den här, är den värd priset osv. Det är flera plagg idag som jag har viljat köpa, men efter att ha tänkt två gånger om insett att jag faktiskt inte kommer att använda dem eller att de helt enkelt kostar för mycket. Nej nu blev det lite för blarrigt här, det här är i alla fall det jag har köpt och jag känner mig jätte nöjd med allting. Jag är nog allra nöjdast med jeansskjortsen som är från Urban Outfitters, riktigt snygga till sommaren!       

 Sen har jag även köpt en svart kuvertväska till balen, samt en vit till själva studentdagen. Så nu har jag allt jag behöver för att ta studenten, skönt! Nu ska jag dra täcket över huvudet. God natt på er!!

Ovido - Quiz & Flashcards