California Dreamin'

Alla inlägg under maj 2010

Av Clara Olsson - 3 maj 2010 21:18

Det finns tre stunder under dagen, som enligt mig är de absolut bästa. Den första är frukosten. Jag är verkligen galen i frukost, i alla dess former och jag fungerar inte om jag inte får min stund på morgonen. Det ska vara en stor frukost, lite musik och sen måste jag såklart läsa tidningen, detta är som sagt ett måste för mig. Även om jag precis ska iväg och äta igen av någon anledning, så kan jag bara inte strunta i min frukost.

Den andra stunden på dagen är min kvällsfika. Varje kväll gör jag i ordning något gott, vilket på vardagar ofta betyder fil och skorpor, på helger godis eller glass. Hur som helst så slår jag mig alltid ner i min säng, slår på något bra på tv och om de inte finns något bra så blir det någon gammal dvd film. Det är min värdefulla stund på dagen, den är dock inte riktigt lika viktig som den första men det är en skön stund för mig. Jag får vara för mig själv, titta på någonting bra på tv och äta någonting gott, det ger mig energi.

Min sista favoritstund på dagen är när man får dra täcket över huvudet och somna in. Vem gillar inte det liksom? Helst av allt ska det vara lite små kallt i sovrummet, så att man verkligen kan burra ner sig under täcket.


Det här är i alla fall mina favoritstunder på dagen, stunder som jag inte vill vara utan. Dessa stunder ger mig energi och det är också något som jag ser fram emot under hela dagen. Vilka är era favoritstunder under dagen?

Av Clara Olsson - 3 maj 2010 16:34

Grillad lax, pressad potatis och mumsig romsås, på en måndag? Ja varför inte!?  

Av Clara Olsson - 3 maj 2010 15:27

Engelskan är färdig, klar, finito, ja säg vad ni vill. Jag är så jäkla glad just nu och funderar på att fira!? Haha, nejdå så stort är det ju faktiskt inte. Men det känns förbannat skönt. Jag har skrivit om det amerikanska skolsystemet jämfört med det svenska, samt sjukvården även där både i Sverige och USA. Vilket inte har varit så roligt. Det amerikanska skolsystemet gör mig galet snurrig och det finns olika namn på olika skolor och varje skola innehåller 3500 inriktningar och att varje delstat får ha sina egna regler vad gäller skolan, har inte direkt gjort det lättare för mig. Sjukvården var ungefär lika svår att förstå sig på, och det har lett till att jag har blivit fullkomligt galen när jag har suttit här hemma och skrivit. Men struntsamma, färdig är jag och glad är jag över det!

Nu ska jag njuta en stund och sticka iväg från datorn och lägga mig i soffan och vila ögonen en stund, jag får sjukt ont i ögonen av att sitta vid datorn hela dagarna. Men om en stund så måste jag tillbaka,då är det samhällskunskapen som ska rättas och skickas in. Men en sak i taget, så först på schemat, soffan..

Av Clara Olsson - 3 maj 2010 12:18

Imorgon är det en ynka fjuttig månad kvar tills jag tackar för mig och lämnar skolan bakom mig, för ett bra tag. Jag känner verkligen hur nära det är nu, samtidigt som jag vet hur mycket jag har kvar. Allt jag gör känns på något sätt avgörande för mitt betyg, så jag behöver verkligen en spark i rumpan för att orka kämpa hela vägen in i målet. Jag måste orka, jag ska orka. Idag står engelskan på programmet, jag ska skriva rent hela uppsatsen, det är mitt mål. Lyckas jag uppnå det så kommer jag vara nöjd, riktigt nöjd. Imorgon har jag ett nytt mål och det är att plugga matte, eftersom att jag har mitt sista prov veckan efter. Det är nu det gäller, det är nu energin ska finnas där och det är nu som jag ska använda mig av det där uttrycket "ända in i kaklet". Så nu kör vi, en månad,, en fjuttig månad, vi orkar, jag bara vet det!!

Av Clara Olsson - 2 maj 2010 22:17

är första dagen på resten av ditt liv. ta vara på tiden, med ett leende på läpparna blir allt så mycket roligare, både för dig själv och för andra. God natt på er!!           

Av Clara Olsson - 2 maj 2010 18:13

Nu är bilen tvättad och historian är färdig, både uppsatsen och redovisningen, skönt! Nu funderar mamma och jag på att hyra en film till kvällen.I vanliga fall är det pappa som byde hyr och bestämmer film, så vi tänkte passa på nu medan han är borta. Så har han liksom ingenting att säga till om när han kommer hem, bra va!? Just nu verkar det som att det blir "the reader", någon som har sett den? Är den bra!? Eller har ni några andra filmtips?


Kramar

Av Clara Olsson - 2 maj 2010 14:25

Kastar i mig en grapefrukt och väntar in c-vitamins kicken. Sen ska jag ta tag i bilen som måste tvättas, och sedan historia, redovisning imorgon. Vi hörs senare!!

Av Clara Olsson - 1 maj 2010 20:31

Min mage och jag samarbetar inte alls, snarare tvärtom, det känns som att min mage motarbetar mig. Under de senaste tre månaderna så har jag gång på gång drabbats av magknip och svullen mage och jag kan inte göra någonting annat än att ligga raklång i sängen. Jag förstår verkligen inte vad det är för fel. Till en början trodde vi att jag var laktosintollerant och eftersom att jag dagligen äter mängder med fil och mjölkprodukter så vore det ju inte konstigt om magen sa ifrån. Men det konstiga är att det här inte händer varje dag, utan ca två gånger i veckan. Så om jag hade varit laktosintollerant borde jag ha reagerat oftare!?

Hur som helst så börjar jag i alla fall bli jäkligt trött på magknip och svullen mage. Både igår kväll och idag har den motarbetat mig och just nu ligger jag raklång i sängen och är allmänt trött på livet. Vi har köpt både godis och daimglass men om magen fortsätter säga ifrån så blir det väl vatten för min deö under hela kvällen. Pappa tvingade dock i mig en gammeldansk förut i ett rent medicinskt syfte, för enligt honom skulle det tydligen vara bra för magen. Så jag hoppas verkligen att det stämmer, för såhär ont orkar jag inte ha.

Men jag kan inte sluta fundera över vad tusan det kan vara, stressad mage kanske? Stress påverkar tydligen magen och jag är sjukt stressad just nu!? Ja, jag vet inte. Om någon av er har någon idé hör gärna av er!!


Nu film och vatten:/

Ovido - Quiz & Flashcards