California Dreamin'

Alla inlägg den 14 april 2010

Av Clara Olsson - 14 april 2010 21:47

Nej det här har inte varit min dag, inte någonstans. Jag vet inte riktigt varför, det är bara så otroligt mycket just nu, jag vet knappt vart jag ska ta vägen. Men nu ska vi inte gräva ner oss i det, imorgon är en ny dag med nya möjligheter och jag hoppas på en bättre dag. Men för att försöka bli på lite bättre humör så ska jag visa er en massa härliga glädje bilder, från dagar som har varit bättre än denna..


        

Av Clara Olsson - 14 april 2010 17:33

Nu ska jag alldeles straxt åka iväg och träna, skivstång/kondition står på programmet. Det är ett oerhört tufft pass som inkluderar både styrka och kondition och ger därför en komplett träning. Det absolut viktigaste för mig när jag tränar är att ha roligt och känna glädje. Om jag inte tycker att det jag gör är roligt så tror jag aldrig att det skulle kunna hålla i längden. Man måste tycka att det man gör ger en någon form av glädje tillbaka. Visst händer det att jag ibland inte alls är sugen på att träna, men tvingar iväg mig själv ändå just för att jag vet hur bra jag kommer må efteråt, hur stolt och nöjd jag kommer vara över mig själv. Sen vet jag även att när jag väl är i full gång med att träna, ja då tycker jag för det mesta att det är kul. Man får släppa tankarna för en stund och svettas loss riktigt ordenligt. Sedan tycker jag även att det är en väldig befrielse att slippa krav och prestationsångest, något som jag ständigt fick leva med när jag fortfarande spelade handboll. Nu när jag tränar på Friskis så är det ingen mer än jag själv som bryr sig om min prestation och mina framgångar, det är ingen som bryr sig om jag tar av några vikter från skivstången för att jag känner mig lite trött och det tycker jag är fantastiskt skönt.

Olika träningsmetoder passar såklart olika människor och så länge man har roligt under tiden man tränar så tror jag att det ger resultat. För mig är Friskis och svettis passen helt klart en favorit, det ger mig glädje, samhörighet och tuffa utmaningar.

Så nu sticker jag iväg och svettas riktigt ordenligt och efteråt kommer jag att känna mig såå nöjd med mig själv!!

Av Clara Olsson - 14 april 2010 14:03

För idag är det nämligen ingen vanlig det, för det är min mammas födelsedag hurra, hurra hurra! Ett jätte stort grattis till världens bästa mamma..

  


Själv passar jag på ett ta en pluggfri eftermiddag. Nu har jag pluggat både måndag och tisdag samt hela dagen idag i skolan, så nu orkar jag inte mer. Jag passar istället på njuta av solen och som sällskap har jag Veckorevyn och Cosmopolitan, det kan ju inte bli annat än bra!!     

  

Av Clara Olsson - 14 april 2010 09:26

Nu har jag och Dohn precis varit iväg och köpt balbiljetter, till oss två samt våra pojkvänner och till Silvia. Förra veckan hann jag även med att köpa biljett till Frimis, samt betala Henke för O'learys där vi har hyrt övervåningen för förfest innan Frimis. Så nu är i alla fall alla biljetter köpta, men sen ska såklart falket, dj:n och musikutrustningen också betalas, ja mina vänner, det är dyrt att ta studenten, men jäklar så roligt det ska bli!


Nu ska jag fortsättta plugga här i skolan med mina kära vänner. Vi har håltimme för ovanlighetens skull, men jag passar på att plugga och försöka få så mycket som möjligt gjort. Halv tolv vankas fäääärsk lax i matsalen, så jag har i alla fall något att se fram emot.


Vi hörs såklart senare!!

Ovido - Quiz & Flashcards