California Dreamin'

Alla inlägg den 28 april 2010

Av Clara Olsson - 28 april 2010 21:52

De senaste våldtäktsfallen i Örebro jag mig fullständigt galen. Jag känner sådan ilska och frustration över dessa idioter som inte har något bättre för sig än att våldta första bästa kvinna man kommer åt, 73 som 19, det spelar ingen roll. Hur fan är man funtad? Vart blev det fel?

Efter alla dessa våldtäkter/våldtäksförsök så är jag nu livrädd för att röra mig ute, själv på nätterna. De senaste gångerna jag har varit ute har min mamma kommit och hämtat mig på stan, just för att jag inte ska behöva cykla hem ensam. Men ska det behöva vara så? Ska man inte kunna cykla hem från krogen utan att känna sig rädd?

Efterlyst tog ikväll upp Örebros alla våldtäkter och jag hörde nyss att de hade fått in ca tio tips och jag hoppas verkligen att dessa tips kan ge någonting. Och att polisen en gång för alla kan hitta den/dem där jävla våldtäksmännen och spärra in dem på livstid!!! Så kanske vi tjejer kan slippe behöver vara rädd varje gång vi rör oss utanför dörren när det är mörkt..

Av Clara Olsson - 28 april 2010 20:16

  

Blandaren är bytt och det blev jätte bra. Jag fick även en chokladkaka och en ananas av min allra bästa pojkvän. Vi har förvrigt varit tillsammans i hela 22 månader idag, helt sjukt vad fort tiden går. Dags att hugga in på chokladen och fortsätta titta på "drömmen om Italien", puss på er!

Av Clara Olsson - 28 april 2010 18:47

Egentligen ha gått ut och sprunigt när jag kom hem och jag borde även ha pluggat ännu lite mer religion och skrivit lite historia. Men jag har inte gjort ett skvatt av det där. Eller jo, religion har jag pluggat, eftersom att provet är imorgon så känns det ganska nödvädnigt att plugga idag, imorgon kväll känns är det nämligen försent. Me förutom det har jag inte gjort värst mycket nytta. Tittat lite på tv och gosat med min katt. Snart kommer Jens och hans pappa hit, hans pappa ska nämligen installera en ny blandare i min dusch (säger man så?). Jaja hur som helst ska det blir fantastiskt skönt att slippa den gammla som både är as ful och sönder. Sen ska jag ta och göra i ordning lite kvällsfika och titta på "drömmen om italien".

Av Clara Olsson - 28 april 2010 16:04

Jag berättade ju i måndags att mitt spotify premium hade gått ut, men idag när jag bara råkade starta spotify i mobilen så insåg jag att det fortfarande fungerar!? Men när jag loggar in på spotify med datorn så står har jag inte kvar mitt premium. Men jag klagar inte, tvärtom, jag är överlycklig!!


Nu ska jag lägga mig och läsa lite. Är så förbaskat trött på buddhismen, buddha och de fyra ädla sanningarna så jag tror att jag behöver en paus, och en ganska lång sådan också...



Av Clara Olsson - 28 april 2010 09:24

Jag har egentligen inte lektion fören 12.30 men jag är i skolan ändå. Jag ska försöka få lite gjort och kanske till och med bli klar med lite saker, det vore riktigt skönt. Vid tolv ska jag möta upp mamma och titta på lite smycken som jag kan önska mig till studenten, vi hittade ett jätte fint armband på ringströms, men jag måste titta på det igen, så att jag verkligen är säker på att det är det jag vill ha. Vid kvart över två borde jag vara hemma igen, så då hörs vi igen:)


Kramar

Ovido - Quiz & Flashcards