California Dreamin'

Alla inlägg den 21 april 2010

Av Clara Olsson - 21 april 2010 22:09

Det är såklart studentklänningen som jag pratar om och tack vare min kära mamma så har jag äntligen hittat den lilla vita. Hon ringde mig på lunchen och berättade att hon hade hittat en jätte fin klänning från MQ, som jag faktiskt inte hade sett. Så jag tog mig upp på stan och mötte henne och provade den och vad ska man säga? Den satt helt fantastiskt bra och var verkligen jätte snygg. Det är väldigt svårt att beskriva hur den ser ut och kamerna dog förut när jag försökte ta lite bilder. Men jag lovar att visa er imorgon!


Föreläsningen som vi var på förut var riktigt tråkig och ointressant. De handlade om demokratins framväxt och historia, ett ämne som i sig är väldigt viktigt men fruktansvärt ointressant att lyssna på i över en timme. Jag är dock ruskigt glad över att jag med hjälp av telefonen kunde hålla kolla på damernas elitseriekval (handboll). Tyvärr blev det förlust för tjejerna men de har ju verkligen gjort en toppensäsong ändå, nykomlingar i div 1 och lyckas dirket att knipa en plats till allsvenskan samt klara första steget i kvalet till elitserien. Riktigt bra jobbat. När jag ser och läser om handboll blir jag jäkligt sugen på att spela själv. Men det finns inte tid och kraft till att ta tag i det. Men visst vore det roligt.


Nu är det dags för mig att krypa ner och somna. Jag hör självklart av mig imorgon bitti. Sov gott allihopa!!



Av Clara Olsson - 21 april 2010 17:42

Jag säger bara äntligen, äntligen är jag färdig med naturkunskapen!! En sak till som jag nu kan bocka av från min alldeles för långa lista. Men jag är glad ändå, en sak mindre är alltid något!!


Nu ska jag precis åka iväg till Universitet, vi ska på någon föreläsning där ikväll och jag måste säga att det känns sådär roligt. Hade mycket hellre varit iväg och tränat med Ninni, men icke sa nicke. Men så är inte fallet, så jag antar att det bara är att snöra på sig skorna och trampa iväg. Vi hörs ikväll!!

Av Clara Olsson - 21 april 2010 11:12

Idag är jag på riktigt bra humör. Igår kväll var jag lite nere, trött på allt och klagade mest av allt och det fick Jens den stora äran att ta del av, tråkigt nog så lyckades jag under större delen av vårat samtal klaga på precis allt. Det är egentligen inte riktigt likt mig, men ibland faller även jag in i svackor. 

Men nu är jag tillbaka på banan och är laddad till tusen. Jag startade morgonen med en löprunda och det gjorde hela dagen bättre. Resten av förmiddagen har jag spenderat framför datorn och skrivit naturkunskap och nu börjar jag äntligen bli färdig. Så nu ska jag sticka iväg till skolan och äta med Silvia och sedan fortsätta på naturkunskapen. Men med det här fantastiska humöret kan väl ingenting gå fel? Nej jag tror faktiskt inte det!!

Ha världens bästa dag allihopa!!


Ovido - Quiz & Flashcards