California Dreamin'

Alla inlägg den 8 augusti 2011

Av Clara Olsson - 8 augusti 2011 07:58

Ja idag har vi varit riktigt effektiva vill jag lova, eftersom att det är söndag så bestämde jag och Rebecka oss för att ta en riktigt lugn dag, just för att vi har stressat runt så mycket så kände vi för att bara ta det lungt idag, vilket vi också har gjort. Så till att börja med sov vi ut, eller ja sov ut och sov ut vi vaknade runt nio varför vi nu gjorde det? Vi somnade ändå runt tre, men det var sjukt varmt i vårt rum så det kanske var därför. Hur som helst så gjorde vi oss i ordning och sen käkade vi frukost i lugn och ro, satt vid datorn en stund och tog det bara lugnt. När vi kände oss klara med det tog vi oss ut på en promenad mot Starbucks för lite kaffe. Vi har druckit mycket kaffe ifrån Starbucks dock har vi aldrig suttit stilla där och druckit, vilket vi faktiskt kände oss sugna på idag, så vi satt där ett tag och utnyttjade deras wifi. När vi kände oss färdiga tog vi oss vidare till affären bredvid där vi köpte lite hårprodukter och lite andra välbehövliga saker, typ tvättmedel osv. Efter det så tog vi oss vidare till affären bredvid den, haha de är inga stora ytor vi rörde oss på just då, allt vi behövde låg vägg i vägg, vilket var otroligt praktiskt. Den sista affären var i alla fall mataffären där vi handlade på oss riktigt med mat, vi har bara gått och småhandlat den senaste veckan så idag kände vi att vi var tvugna att handla lite mera, mest för att det blir mer ekonomiskt så. Väl hemma så packade vi upp allting och medans Rebecka började laga tacos så städade jag av lite, speciellt på våran toa som nu är skinande ren, jag vill nästan inte gå ut därifrån haha. Sen städade jag av lite i köket och vardagsrummet också, så nu är det fint och fräscht. När städningen var färdig så käkade vi, och jäklarns vad gott det var med tacos, vi bara satt tysta och njöt båda två. Tacos borde man helt klart käka oftare! Och som om det vore nog med det, för nej efter maten så drog vi igång och tvättade, vilket också var välbehövligt, så efter två maskiner, en full med handdukar och en med kläder så kan vi inte annat än känna oss nöjda. Och det bäst av allt är att det finns nytvättade kläder i garderoben, nytvättade handdukar på toan, att hela badrummet är skinande rent och luktar ljuvligt och att hela kylen är fylld med mer god mat och att det blev en stor matlåda med tacos över. Så nej, sådana här effektiva dagar måste vi helt klart ha oftare. 

Så på grund av dagens sysslor så har jag inte tagit några kort alls, jag menar vad skulle jag ha fotat? Mig själv när jag städade? Eller Rebecka när hon tvättade, nej roligare bilder än så är ni allt värda..


Imorgon ska jag ut och springa och sen måste vi förbi skolan, jag måste få hjälp med hur jag ska göra med mina kurser och sen måste vi betala för kurserna också. Efter det ska vi till K-mart, och handla allt som saknas till rummet, vilket tyvärr är en hel del, vi behöver en byrå, ett nattduksbord, en lampa, en klädhängare, mer galgar, ljus, handdukar, blommor, matlådor osv. Vi har skrivit en lång handlingslista så det är bara till att ta med den och bocka av. Dock antar jag att det kan komma att bli en ganska lång dag på det stora varuhuset, men vi får göra något roligt av det hela :)


Nu ska vi ta och sova här, vi hörs mer imorgon..


Kram på er!

Ovido - Quiz & Flashcards