California Dreamin'

Alla inlägg den 13 augusti 2011

Av Clara Olsson - 13 augusti 2011 19:33

Jag har hört så otroligt mycket om Isla Vista, som är en liten ort en bit utanför Santa Barbara ungefär i storlek med Fjugesta vid Örebro. I den här lilla hålan bor bara, bara studenter och det är fest varje dag, på riktigt. 5% av alla alkohol som köps i USA förbrukas där, då kanske ni får någon uppfattning om hur galet det är? Med tanke på hur stor själva staden är, 5% av all alkohol i hela jävla USA. 

Utöver det så har jag även hört att alla lever med "öppna dörrar" alltså att man i princip kan gå in på vilken fest som helst och ja vad ska jag säga? Det var precis som jag trodde, om inte värre?

Vi kom dit med bussen vid 9, fick gå en bra bit innan vi kom till själva festen, eller ja förfest eller vad fan det nu var. På vägen dit blev jag imponerad, eftersom att husen på vägen ner till vattnet var helt stört fina, mycket finare än jag först trodde. När vi sedan kom ner till det huset där vi skulle hänga så blev jag inte så imponerad längre, det huset var något utav det värsta jag någonsin har sett. Det var ett stort hus med flera lägenheter i den lägenheten vi skulle till var säkerligen inte den värsta, dock var det helt klart det värsta jag någonsin har sett. Det bodde sju ungdomar i den lilla lägenheten och det luktade skit, var saker och ting överallt och ja det var rent utsagt skitäckligt. Så vi tog oss ut på balkongen på en gång där det var bättre, visserligen var det saker överallt där också och möblerna de valt att placera på balkongen var inte direkt något jag kände för att sätta mig i. Så istället tittade vi bara på utsikten som var helt fantastisk, precis vid havet. Det var inte ett enda hus, eller träd eller någonting i vägen utan bara det enormt vackra havet, som man aldrig riktigt kan få nog av. Den havsutsikten ja den slår det mesta vill jag lova. Men som sagt, resten sög. Människorna som var på den festen var inte vidare roliga och eftersom att det var så äckligt överallt ville vi knappt ens sätta oss i soffan och vi ville absolut inte dricka något, just för att vi då skulle bli kissnödiga och behöva gå på toa, vilket man INTE ville. Det fanns två toaletter, en för killar och en för tjejer och man skulle ju kunna tro att tjejernas var bättre, men fan jag är typ osäker. Det var den äckligaste toaletten jag någonsin sett, det luktade verkligen skit och toan hade de nog inte gjort rent på över ett år, äh fy fan säger jag bara.

Som tur var så fick vi tillsist gå ifrån den festen och tanken var att vi skulle till en annan fest, eller ja det trodde vi i alla fall. Men tydligen så drar man ofta bara runt i IV och letar fest, man vet inte riktigt vart man ska man går typ runt och knackar på och frågar om man får komma in, så ja precis öppna dörrar. Men vi kände oss inte jättesugna på det, så vi ringde till de killarna som vi bor med, de var också i IV så vi drog till dem istället och det var mycket bättre. Vi fick träffa deras vänner och först när vi kom in på festen så undrade tjejerna allt vilka vi var och tittade otroligt skeptiskt på oss, när vi sedan sa att vi var med de killarna så gick det hur bra som helst och alla var jättetrevliga. Så behöver jag säga det igen? Vi har verkligen haft världens tur som får bo just med de här killarna, som känner otroligt mycket folk och bjuder in oss till att umgås, så tack som fan för det. 

Vi stannade på den festen ett tag sen gick vi vidare till en annan där vi blev kvar lite längre, spelade ölspel och drack vidare. Tillsist bestämde vi oss för att dra hem och som tur var hade killarna bil och en av dem var nykter så han kunde köra, så vi fyra tjejer tryckte in oss där bak och allt gick fint tills vi kom in till stan då vi blev stoppade av en polis och det tog ett tag tills jag insåg att vi faktiskt gjorde något fel. Så när polisen frågar mig efter ID blev jag skitnervös, just för att jag faktiskt är under 21 och hade druckit, visserligen inte alls mycket men ändå. Men som tur var så var det riktigt snälla poliser och det var inga problem alls, förutom att vi inte fick åka vidare utan säkerhetsbälten. Så Jennifer och Sofia hoppade ut och gick sista sträckan, det var ändå inte så långt kvar och vi andra åkte hemåt och ja somnade ganska så omgående efter det. 

Så summan av kardeumman är att jag är ganska så skeptiskt till IV, visst jag gillar grejjen att det bara är ungdomar där och att det är fest jämt. Men jag hatar hur folk bor och hur skitigt folk lever där (enligt våra rumskompisar är det jättevanligt att det är sådär skitigt och äckligt där) sen hatar jag att folk bara drar runt på gatorna utan att ens veta vart de ska. De bara drar runt på gatorna utan något egentligt mål, hur kul är det egentligen? Sen är många av festerna där riktigt flippade, med tanke på att det är mycket öppna dörrar blir det lätt kaos, så nja jag är inte direkt jätte imponerad av IV än så länge, men vem vet det kan förändras. 


Här kommer några få bilder ifrån igår, vi tog inte så mycket bilder så ni få nöja er med några få.


   Som sagt, utsikten slog det mesta   Jennifer, Rebecka, Morgan och Matilda   Jag och Jennifer   Jag och Jennifer igen och den där otroligt konstiga ölen som smakade tee?


Ikväll ska vi hänga i vårat hus (som jag älskar ännu mera nu efter gårdagens upplevelser) jennifer och sofia kommer över och vi ska grilla hamburgare och sen har killarna lovat att lära oss beerpong. Jag och Rebecka har ju redan testat en gång men det känns som jag behöver lite mer träning!


Så tack och hej för nu, och vet ni vad, jag mår riktigt bra! :)

Av Clara Olsson - 13 augusti 2011 05:16

Förlåt för lite dålig uppdatering under dagen men jag har inte riktigt haft något att skriva om. Nu sitter vi i alla fall på bussen och är på väg till Isla Vista som är ett sjukt stort festområde här k SB så det ska bli riktigt spännande att prova på:) skriver från mobilen nu så orkar inte skriva så mycket mer för tillfället, mer inlägg kommer imorgon läs idag eran tid:)Ha det bäst så länge, nu ska vi festa loss:) Puss

Ovido - Quiz & Flashcards