California Dreamin'

Alla inlägg den 15 augusti 2011

Av Clara Olsson - 15 augusti 2011 17:16

Yes nu är det dags att hitta tillbaka till skolbänken igen och jag vet egentligen inte riktigt hur det känns, både bra och dåligt på något sätt? Samtidigt som jag är riktigt sugen på att plugga och det är ju också anledningen till att jag faktiskt har åkt hit, så vet jag att jag kommer att tröttna. Men jag antar att det alltid kommer att vara så, man är laddad, peppad och riktigt taggad på att göra något, sen drar man ingång och de första tre gångerna är det roligt, men sen tröttnar man men måste då ändå slutföra det man påbörjat, eller som med hösten. I slutet av sommaren längtar man alltid till hösten, man längtar efter att få ta på sig varma koftor och sitta inne med värmeljus och dricka te. Men efter att ha gjort det tre gånger så tröttnar man och längtar efter sommaren igen. Och jag antar att det kommer bli precis samma sak nu.

Men precis som jag sa innan så måste ändå det här skolåret genomföras och jag kom som sagt hit för att plugga, så även om det bara är en kurs som drar igång idag (resten börjar nästa vecka) så ska jag verkligen försöka göra mitt bästa, för jag vill verkligen få ut så mycket som möjligt av det här året, och då på alla möjliga plan. Så nu plockar jag fram skolväskan, packar ner böckerna och No 2 pennorna (de pennorna är ett måste här, alla måste ha precis dem pennorna annars får man inte skriva prov osv) och ett äpple, för de brukar man väl ändå alltid ha med sig i skolväskan? Och sen kör vi!


Av Clara Olsson - 15 augusti 2011 04:21

Igår kom som sagt Jennifer och Sofia över till oss för att laga mat och sen spela beerpong med våra roommates. Så vi drog igång ganska så omgående efter att de hade kommit och våran tanke var nog egentligen att vi skulle börja med att laga mat, för att sedan spela beerpong, men nej så blev det inte utan vi började istället med två omgångar beerpong. Dock kan man bara spela två mot två och eftersom att vi var sex så avstod jag och Sofia de första två omgångarna, vilket vi fick igen för senare. Så medan de andra spelade och drack som fan så satt vi mest och skrattade. Efter de två omgångarna var Jennifer och Rebecka lite mer på G, och den där tröttheten som Jennifer pratat om innan hon började dricka öl var helt plötsligt borta? 

Vi hjälptes åt med maten och efter en stund hade vi nygrillade hamburgare på bordet och det var sjukt gott vill jag lova. Så vi käkade, plockade undan och diskade lite fort innan vi gick vidare med mer ölspel. Först lite mer beerpong där jag fick dricka som fan, och jag som inte ens tycker om öl. Efter det gick vi vidare till ett annat spel, typ liknande beerpong då man även där ska kasta pingisbollar i röda muggar och försöka träffa så fort som möjligt, innan grannen hunnit träffa sin mugg för då får man dricka, det är ungefär grunden i korta drag. Det här spelet gick ännu sämre än det första och jag fick bara dricka mer och mer öl medan alla andra bara skrattade åt mig för att jag typ var den enda som behövde dricka haha. Vi fortsätte sedan kvällen på ungefär samma sätt, ännu mera spel och ännu mera dricka. Och helt plöstligt slog det mig att en kompis till mig är i SB just nu, tanken var egentligen att vi skulle ses idag men efter att jag berättat de för de andra så tyckte de absolut att jag skulle bjuda över henne, vilket jag också gjorde och hon ringde upp på en gång och då visade det sig att hon bodde på samma gata som oss? Hon är au-pair i San Fransisco i vanliga fall, så hennes familj har en lägenhet här i SB som de bor ibland och den här lägenheten visade sig ligga på samma gata som vårat hus, hur sjukt är det? Så jag gick och mötte henne och sen hängde hon med oss resten av kvällen. Vi fortsatte på samma vis och drack ännu mera öl och kastade ännu mera pingisbollar. Kvällen slutade med att alla stod och dansade inne i vardagsrummet? Haha och vi som bara skulle ha en chillkväll!? Se där hur det kan sluta.. Hur som helst så var det en riktigt trevlig kväll i alla fall, här kommer lite bilder..


               Där dök Lina från Örebro minsann upp, och det ser ut lite som att vi hatar varandra eftersom att vi står så långt ifrån varandra på kortet haha   Sen spårade det hela Hur som helst blev det en riktigt bra kväll, och killarna på bilderna är dem som vi bor med för er som är nyfikna :)


Vi hörs mer imorgon


KRAM

Ovido - Quiz & Flashcards