California Dreamin'

Alla inlägg den 18 augusti 2011

Av Clara Olsson - 18 augusti 2011 19:10

Ja, trött är väl bara förnamnet antar jag, dock är det något som vi verkligen får skylla oss själva för. Detta på grund av gårdagen som faktiskt blev riktigt lyckad. Först hängde vi hemma hos Matilda och alla vi som var under 21 passade på att dricka som fan, eftersom att vi inte skulle kunna dricka på krogen sen. Runt 9 traskade vi bort mot klubben och redan halv tio var vi inne och drog igång dansgolvet, det var tomt där just då men snart så kom det bara mer och mer folk och helt plötsligt var det folk överallt och det var riktigt bra tryck vill jag lova. Dock var det riktigt mycket äckliga typer där, som kommer och försöker dansa och är sliskigare än sliskigast, sånt gillar vi inte så vi dansade mest med varandra. Musiken som spelades var riktigt grym vilket ledde till att vi blev kvar på dansgolvet i många timmar, tillsist hade jag alldeles för ont i fötterna eftersom att jag hade högklackat, så snälla Sofia offrade sig och bytte skor med mig så vi kunde dansa vidare ett tag till. När klockan var kvart över tolv var dock hela gänget ganska så slut, då hade vi ändå varit där i nästan tre timmar vilket räcker. Så vi hoppade in i varsin taxi och tog oss hem, väl hemma så var det lite folk här så vi gick såklart inte och la oss utan hängde istället med dem. Vi körde lite mer ölspel, fan jag tror nästan jag kommer att tycka om öl när jag åker härifrån och sen satt vi bara och snackade vilket var riktigt trevligt det också. Dock blev klockan närmre halv tre innan vi somnade och när klockan ringde kvart i nio imorse så var vi inte vidare pigga. Dock hade vi inget annat val än att bara gå upp, vi har ju skola idag så det är bäst att vara på plats. Efter skolan drar vi ner till stranden och typ sover där haha, det är äntligen fint väder här så vi kan hänga på stranden utan att frysa ihjäl toppen.


Bilder från igår kommer upp senare, jag hinner inte lägga in dem från kameran nu..


Och tillsdess, ha det bäst!!

Av Clara Olsson - 18 augusti 2011 03:11

Ja tro det eller ej, jag som trodde att jag aldrig skulle få gå ut i Santa Barbara, eftersom att jag inte är 21 men tydligen så finns det en klubb där det är 18 varje måndag och onsdag. Visserligen får vi som är under 21 två enorma kryss på händerna, medan de som är 21 får ett band på armen, så nej vi får inte köpa alkohol. Dock har vi ju i alla fall tillgång till ett dansgolv och till lite musik, vilket jag faktiskt har saknat. Så vadfan ett kryss på handen eller inte, jag tror att det här kan bli roligt ändå! 

Imorgon har vi våran sista lektion i skolan och sen har vi lite långhelg innan vi drar igång på riktigt, skönt det..


Nu måste jag rusa, jag bjuder på en bild från alldeles nyss när jag hade asroligt med webcamen haha. 


Puss på er!

 

Ovido - Quiz & Flashcards