California Dreamin'

Direktlänk till inlägg 27 augusti 2011

Another night in IV

Av Clara Olsson - 27 augusti 2011 21:37

Och det var som vanligt helt galet, stört roligt. Fan jag kommer inte alls tycka om att festa i Örebro längre efter att ha varit med på alla sjuka fester här i Cali, som av någon anledning alltid bjuder upp till show. Hur som helst så började vi kvällen på La Brezza, där typ alla svenskar bor men lugn bara lugn de bor amerikanare där också så vi hängde med bådadera (kan man ens säga så?). Vid halv elva hoppade vi tio pers in i en partytaxi och tog oss bort mot IV. Och bara att åka taxi här är så jävla mycket roligare än hemma, vi trängde ihop oss tio pers igår och taxichauffören drog igång Swedish house maffia eftersom att vi var svenska och spelade på högsta volym, alla satt och skrek och dansade i taxin och det var hur jäkla kul som helst. Väl framme i IV drog vi till någon fest och dansade och tog som vanligt mängder med kort, riktigt härliga sådana. Dock dog det redan vid ett så vi drog tillbaka hem hit, Rebecka somnade för hon var väldigt trött men jag och Sofia hängde med våran rumskompis till tre på natten, vi hade riktigt roligt faktiskt. Och någon gång där under de två timmarna så bestämde vi oss för att vi skulle dra och käka pannkakor som lördagsfrukost, så vi ställde klockorna och allt haha. Så givetvis drog vi imorse också, till en riktigt bra restaurang som hade riktigt goda pannkakor, amerikanska givetvis. Nu är vi hemma igen och ska dra ner på stranden, det är riktigt fint väder idag så vi tänkte passa på att sola lite. Ikväll blir det troligen fest igen, är det helg så är det haha.


Bilder från gårdagen kommer sen, men däremot kan ni få en video att njuta av, ungefär såhär är det i IV och det här är ju då såklart bara en av alla hundra fester som är där varje torsdag, fredag och lördag!



 


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Clara Olsson - 26 augusti 2012 19:46

Förlåt, jag vet att jag trasslar med er ofta och byter blogg hela tiden, men jag vet att det finns bloggar som är bättre än denna jag har nu och framförallt snyggare vad gäller layout och nu har jag hittat en annan favorit, nämligen tumblr. Detta inn...

Av Clara Olsson - 25 juni 2012 19:35

Jag lovade ju er att jag skulle fortsätta underhålla den här bloggen, vilket jag fortfarande står fast vid. Dock känner jag att mitt liv är ganska så enformigt just nu och det finns inte alls mycket att skriva om, och efter att ha skrivit konstant i ...

Av Clara Olsson - 13 juni 2012 18:54

Hej!   Först och främst tänkte jag klargöra några saker, eller egentligen en sak, den här bloggen har under det senaste året handlat om mitt liv i USA, dock är det ingen USA blogg utan jag kommer fortsätta skriva trots att jag är hemma i Sverige ...

Av Clara Olsson - 10 juni 2012 18:46

Det var knappt en vecka sen jag kom hem, men ändå känns det som att jag har varit hemma i evigheter, är inte det underligt? Hur som helst så har jag snabbt aklimatiserat mig och kommit in i den här vardagen och än så länge måste jag säga att jag gill...

Av Clara Olsson - 4 juni 2012 18:58

Hej och förlåt för fruktansvärd dålig uppdatering sen hemkomst men jag har haft fullt upp med att umgås med familj och vänner och såklart att äta svensk mat i mängder. Men nu efter att ha varit hemma i drygt 4 dagar så börjar jag landa och jag börjar...

Ovido - Quiz & Flashcards