California Dreamin'

Alla inlägg under april 2010

Av Clara Olsson - 9 april 2010 09:51

Även fast jag gick upp klockan åtta och börjar tjugo över tio så har jag stressat nu på slutet för att hinna bli klar, vad är felet liksom? Att jag alltid lyckas behöva stressa, hur tidigt jag än går upp. Men nu är jag i alla fall klar och ska ta och skynda mig iväg till skolan så jag inte blir sen. Två lektioner och ett mentorsamtal väntar, efter det ska det skuttas och hoppas på Friskis, ett gympapass med Ninni ska nämligen genomföras. Ha världens bästa dag allihopa så hörs vi i eftermiddag! Puss


  


Av Clara Olsson - 8 april 2010 22:22

Gårdagens SPI-gala var verkligen lyckad. Fanny, Madde och Johanna har haft galan som sitt projektarbete och de har verkligen gjort ett kanonjobb, jag är imponerad! Upplägget var fantastiskt och det kändes faktiskt nästan som att man var på en riktigt gala. Sen var det såklart även roligt med alla prisutdelningar och underhållningen. Och maten var bra den också. Så ja det var en riktigt toppenkväll med andra ord! Som ni ser så lyckades jag även ta lite bilder, dock är de katastrofala allihopa. Min kamera och mörker samarbetar sådär bra, men jag önskar min faktiskt en ny. Hur som får ni nöja er med dessa bilder för nu i alla fall! Nej nu är jag fantastiskt trött så jag tror att det är dags att sova. Men först några omgångar Lykke Li, sen somnar man gott, hoppas att ni gör detsamma!


Hugs

      

Av Clara Olsson - 8 april 2010 19:49

Jag nämnde ju förut att jag hade varit hos tandläkaren och när jag åkte dit så hände världens sjukaste grej. När jag kommer vid rondellen vid Parkhallen (jag körde bil) så får jag världens känsla om att jag kommer bli stoppad av polisen och då menar jag verkligen världens känsla. Jag blev nervös och satt och tittade på hastighetsmätaren hela tiden så jag verkligen körde i femtio, för jag var verkligen bergis på att polisen snart skulle dyka upp. Precis då dyker två kommunarbetare upp i gula reflexvästar och jag reagerar direkt, men fel det var ju inte polisen. Men vilka tror ni står vid nästa korsning? Jo polisen, och blir jag invinkad (de vinkade in långt ifrån alla)? Ja såklart!! Helt jäkla sjukt att jag kunde känna på mig det innan och verkligen vara helt stensäker på att jag skulle bli stoppad. Riktigt läskigt. Hur som helst så hade jag i alla fall med mig körkortet den här gången och för fort hade jag ju inte heller kört då jag under sista sträckan hade varit toknervös och vågade inte köra en km för fort. Men, men allt gick i alla fall bra, jag måste dock säga att jag tycker att det är ganska roligt att jag som knappt har haft mitt körkort i ett halvår redan har blivit stoppad två gånger, när min mamma som har haft sitt i nästan trettio år bara har blivit stoppad en gång.

Slutsatsen efter dagen: lita på magkänslan!!


Nu ska jag göra i ordning lite hallon och fil och till på desperate housewives, vad annars liksom? Jag ska även försöka lägga in lite bilder från galan igår senare under kvällen, så håll koll!


Hugs


Av Clara Olsson - 8 april 2010 17:45

Förlåt för urusel uppdatering under dagen, men jag har inte haft tid helt enkelt. Jag har gått i skolan fram till fyra och däremellan har jag även hunnit med ett tandläkarbesök som faktiskt gick strålande. Jag som var helt övertygad om att jag hade ett hål i tanden blev glatt överraskad. Anledningen till tandvärken var troligen bara min förkylning som hade satt sig i bihålorna. Så det var ju fantastiskt skönt!


Hur som helst så är jag i alla fall hemma nu och har precis lagat i ordning lite mat, lax och potatis. Sen ska jag och mamma iväg och handla och senare ikväll ska jag uppdatera mera och berätta om en sjukt läskig sak som hände mig idag, men det tar vi senare.


Hugs

Av Clara Olsson - 7 april 2010 17:22

Pillan sitter och läser veckorevyn och jag sitter här. Vi ska hämta upp Silvia tjugo i så det är dags att åka nu. Jag tror på en kalas kväll i oscaria hallen med alla härliga idrottsmänniskor. Känner vi för det så slår vi till på en utgång efteråt, men det återstår att se! Ha en bra kväll allihopa!!

Av Clara Olsson - 7 april 2010 14:46

Usch jäklar vad jag har i min sabla tand. Så fort jag öppnar munnen så värker det, usch säger jag bara! Jag antar att jag helt enkelt har ätit lite för mycket påskgodis och ett hål i den där sabla tanden. Och jag som var så stolt och glad i höstas för att jag inte hade ett endaste hål, jaja inget att göra. Problemet är bara att jag inte komemr fram till tandläkaren, de har nämligen glömt att lägga av telefonen så när jag ringer här jag bara hur de som sitter i receptionen babblar. Fan vad bra, verkligen!


Sen har jag även fått fint besök idag av Pernilla. Det är ju nämligen SPI-galan i kväll så vi ska vara här innan och göra oss i ordning och sådär. Jag tror även att Stina och Silva droppar in lite senare. Tanken är egentligen att vi ska gå ut efter galan ikväll, men jag är inte alltför taggad. Men vem vet, jag kanske ändrar mig. Vi får se helt enklet!!


Nu ska vi äta mellis och se på desperate housewives!!


Hugs

Av Clara Olsson - 7 april 2010 09:40

Jaha då var man tillbaka i skolan då och jag måste erkänna att det känns sådär. Men så fort man kommer tillbaka hit så inser man att studenten närmar sig med stormsteg. Alla planeringar som lärarna har gett oss börjar ta slut, och nedräkningen som sitter på väggen likaså. Sedan har även balbiljetterna, samt studentfestsbiljetterna (heter det så?) börjat säljas. Så nu känns det verkligen som att vi tar stormsteg mot studenten!!


Nej nu ska jag återgå till lite skolarbete, naturkunskap för att vara exakt. Vi ska skriva en uppsats om dagens klimat i europa, något som jag faktiskt tycker är ganska intressant. Vi människor gräver våran egen grav genom våra otroligt stora utsläpp av koldioxid. Därför tycker jag att det är otroligt viktigt att vi tillsammans hjälps åt, för att stoppa den klimatförändring som redan har påverkat vår värld.



Av Clara Olsson - 6 april 2010 21:39

Ja efter den här dagen så känns det nästan som att mina ögon redan nu är fyrkantiga. Under dagen så har jag hunnit med att titta på hela fyra avsnitt av desperate housewives (jag är galen, jag vet!). Resten av tiden har jag spenderat vid datorn, till en början för att plugga mot slutet för att göra om bloggen. Så nu känner jag att mina stackars ögon behöver få lite vila från alla dessa tekniska saker samt för att slippa de fyrkantiga ögonen som jag då trodde att man kunde få, så jag tänkte faktiskt ta och läsa lite innan jag somnar. Boken som jag tänkte börja läsa heter "Karriär och köksbesvär" och är skriven av Sophie Kinsella. Jag läste en annan bok av henne när jag var i Thailand, och den var helt fantastiskt rolig. Jag sträckläste den i tre dagar, resterande dagar gick jag runt och var ledsen för att den var slut. Jag hoppas att den här boken erbjuder lika mycket skratt.


Godnatt på er!!

Ovido - Quiz & Flashcards