California Dreamin'

Alla inlägg under april 2010

Av Clara Olsson - 6 april 2010 19:34

Nu har jag strulat fram och tillbaka med den här sabla bloggen hela dagen. Men tillsist lyckades jag få till allting precis som jag vill ha det. Bilden är från Kalifornien och därför förknippar jag den med glädje och uttrycket "always look on the bright side of life" tycker jag är ganska passande för hur jag är (om vi inte frågar min pojkvän). Så nu lägger jag ner sökandet av bilder och funderingar kring texter och bakgrunder. Jag känner mig så jäkla nöjd. Sen är jag även på väg mot besöksrekord mina vänner, så nu jäklar ska jag satsa stenhårt på bloggen och bli nästa blondinbella, eller!?!?

Av Clara Olsson - 6 april 2010 18:57

Flätor, flätor och ännu mera flätor. Ja jag älskar flätor i alla möjliga former och tycker att det både är fantastiskt snyggt och bekvämt. Till balen så har jag länge sagt att jag vill ha en fläta i luggen, en fläta som ska gå över hela pannan och altså inte visa benen. Sen återsår bara den lilla frågan kring om jag ska ha uppsatt eller inte, jag är funderar fortfarande. Jag försöker även att hitta lite inspiration på nätet. Här är några snygga bilder i stil med det jag har tänkt mig,

      


Av Clara Olsson - 6 april 2010 16:34

Nu har jag äntligen fått till en ny design på bloggen. Jag kan lova er att det tog ett bra tag innan jag fick till texten på bilden, men efter lite om och men så lyckades jag med det också. Bakrgrundsfärgen är jag lite osäker på, vad tycker ni? Ska det vara svart eller vitt? 


Nu ska jag kika på lite Bella Tyra Show och sedan försöka skaffa mig ett liv. Jag hatar egentligen att sitta inne hela dagen, så nu börjar det krypa i benen riktigt ordentligt. Frågan är bara vad jag ska göra åt det, en sväng till marieberg kanske? Vi får se!!





Av Clara Olsson - 6 april 2010 12:21

Ja idag är det min sista lovdag, någonsin. Och jag måste erkänna att det känns sådär. Det absolut bästa med att gå i skolan är alla dessa underbart långa lov som man får. Något som man inte får när man jobbar. Visst får man vara ledig några dagar runt påsk, men inte en och en halv vecka, som vi har fått vara. Mamma berättade om en kille som hon anställde när hon jobbade på Sitel och han hade frågat henne när de hade sportlov på det här jobbet. Mamma fick snällt förklara för honom att man bara hade sportlov när man går i skolan och inte när man jobbar. Jag tror att han skämdes en aning när han insåg hur det verkligen låg till. Men visst, det finns fördelar med skolan men såklart finns det även nackdelar, precis som det gör med allting. En nackdel är uppsatser, uppsatserna som jag snart blir galen på. Uppsatserna som måste göras, som man måste spendera natt och dag för att bli färdig med och sedan hoppas på att lärarna gillar det man har skrivit. Nej det finns både för och nackdelar med skolan, frågan är vad som väger tyngst? Som det känns nu så är det uppsatserna, jag tror faktskt hellre att jag skulle jobba 8-17.00 än att skriva fyra uppsatser samtidigt, samt matteprov, redovisningar och äcklig skolmat. Så om det är någon som är intresserad av att byta så är jag redo för förhandling, snarast!!

Av Clara Olsson - 5 april 2010 22:16

Jag älskar Lykke Li, jag älskar hennes röst, hennes låtar och hennes texter. Ja med andra ord är det en helt oslagbar kombination, som ni helt klart borde lyssna på. Just nu är det "possibility" som spelas absolut mest i mina högtalare, men det finns även mängder med andra bra låtar med Lykke Lis vackra stämma.


Nu ska jag titta färdigt på Johan Falk och sedan somna ensam, för första gången sen i onsdags. Det gillar jag egentligen inte alls, enda fördelen är att min 90 säng uppleves som enorm när jag sover själv. Men förutom det så finns det faktiskt inte värst mycket fördelar med att sova själv. Fast jag är ju faktiskt inte helt ensam, jag har ju min svarta katt nere vid fötterna. Han är ju faktiskt gosig han också. Nej Kinnaman lockar, sov gott people!!


Hugs

Av Clara Olsson - 5 april 2010 18:43

Äntligen är det bokat och färdigt!! Den nionde juli åker jag och Jens nämligen till Turkiet och Icmeler. Vi har tittat runt på en massa orter och länder ett bra tag nu, men tillsist så hittade vi något som jag tror kommer passa alldeles perfekt! Jag längtar som bara den!! Jag tänkte egentligen lägga in lite bilder både från orten och hotellet, men det vill sig inte riktigt så jag orkar inte vänta. Jag tar det någon annan gång! Nu, de desperata fruarna!!



Av Clara Olsson - 5 april 2010 13:57

Tanken var från början att jag och mamma skulle ut och gå under dagen. Men eftersom att vi är förkylda och trötta båda två så struntar vi i det och har istället varit och köpt träningskläder till mig samt en träningstidning. Så nu känner vi oss någorlunda duktiga i alla fall och förhoppningsvis kan de nya träningskläderna komma till användning snarast. Så istället för att gå så har vi hyrt flm "Patrik 1,5", jag har redan sett filmen men inte mamma och pappa så jag offrade mig på den. Det är ju faktiskt en riktigt bra film!


Jag måste väl även passa på att säga förlåt för gårdagens urusla uppdatering, men jag var helt slut. Vi sov länge på morgonen, sen spenderade jag resten av dagen på lek och buslandet med kusinerna. Och jag lovar er att man somnar gott efter en dag på lek och buslandet.. Nej nu väntar filmen, jag hör av mig senare under dagen!!


Hugs

Av Clara Olsson - 3 april 2010 15:55

Nu kommer släkten vilken minut som helst. Såhär ser jens och jag ut just nu, ha världens bästa påsk allihopa!!

  

Ovido - Quiz & Flashcards