California Dreamin'

Alla inlägg under april 2010

Av Clara Olsson - 11 april 2010 21:03

Jag sprang på Silvia igår inne på bion och vimmelfotografen ville ta en bild, ja varför inte sa vi:)


/ Wallander  

Av Clara Olsson - 11 april 2010 19:40

Ja vad ska man säga om filmen, en riktigt tung psykfilm. Den handlar om en kille som föreställer sig själv som en polis och tror att han och hans kollega åker till Shutter Island för att utreda ett försvinnande. Något som inte visar sig stämma alls, och anledningen till att han är på en visar sig vara någon helt annan. Han blir psykiskt galen och själv vet man knappt vad som är sant och vad som inte är sant. När filmen var slut så var jag helt snurrig i huvudet och kunde knappt tänka klart, men blir lite psykiskt störd av sådana där filmer. Men filmen var helt klart bra och verkligen värd och se. Dock skulle jag inte rekommendera den filmen om man är ute efter att få skratta, jag tror inte att läpparna rörde sig en enda gång..


  


Av Clara Olsson - 11 april 2010 14:32

Gud vilket underbart väder det är idag, blå himmel och strålande sol nu börjar det äntligen kännas som att våren verkligen är på ingång. Jag och Jens har varit ute och gått i det fina vädret, det blev en vända på stan och sen tillbaka hem till honom, där det nu vankas lunch/middag. Vad vi ska göra efter det återstår att se, möjligt att vi slår till på stort och bakar något smaskigt, varför inte liksom? Men allra först mat, jag är vrålhungrig!! Filmen som vi var på igår berättar jag mer om sen..


Hugs

Av Clara Olsson - 10 april 2010 16:56

Jag kom precis hem från stan med Ida och nu har Jens och jag bestämmt oss för att gå gå på den tidiga bion. Shutter Island klockan kvart över sex, och vi måste hinna äta på stan samt hämta ut biljetterna kvart i. Ja stressigt var ordet. Jag hör av mig när vi är hemma igen!!

Av Clara Olsson - 10 april 2010 10:56

Jag hade jätte svårt att sova inatt, jag har ju varit förkyld hela veckan och det verkar inte riktigt vilja ge sig så inatt var jag helt igentäppt i näsan och helt slemmig i halsen. Så jag har sprungit upp och druckit vatten och tagit näspray mest hela tiden. Runt halv nio så tröttnade jag på både näsan och halsen och gick ut och sprang istället. Dum tjej tänker ni nu, men jag är faktiskt på bättringsvägen och förövrigt så har jag varken haft feber eller ont i halsen, bara varit helt igenkorkad och slemmig, så då tycker jag allt att man kan få träna också. Jaja struntsamma, springningen gick i alla fall bra och när jag kom tillbaka så hoppade jag in duschen och sedan åt jag frukost. Nu ligger jag i sängen och väntar på att klockan ska gå framåt. Jag ska träffa Ida vid tolv halv ett för att åka upp på stan eller marieberg och egentligen hade jag lovat mig själv att plugga lite engelska innan jag träffade henne. Men jag orkar verkligen inte, så jag försöker istället att få tiden att gå och få det att låta som att jag inte hann plugga, bra va!?


Vi hörs mer senare under dagen, puss!!!

Av Clara Olsson - 9 april 2010 22:43

Nu börjar mina ögon tröttna och jag tror att det är dags för mig att krypa ner. Jag måste erkänna att jag saknar min pojkvän en aning, jag har knappt sett honom på hela veckan (med undantag för igår då jag bara ramlade in och lämnade lite saker till honom). Men imorgon kväll får jag äntligen träffa honom igen! Och medan jag väntar får katten hålla mig sällskap, just nu ligger han och snarkar vid mina fötter så särskilt sällskaplig skulle jag nog inte vilja säga att han är. Jag får jobba på den! Nej hörni sov gott, imorgon bitti ska jag upp och springa, jag hör av mig efter! Sov gott..


   I hate the nights without you..

Av Clara Olsson - 9 april 2010 22:15

Helt klart veckans höjdpunkt och även det bästa programmet som har gått på länge. Det är så jäkla roligt och varenda kommentar så klockren. Om ni har missat det så gå in och titta på Tv4 anytime, tro mig ni kommer inte ångra er! Själv glädjs jag åt att det kommer en fortsättning!


  

Av Clara Olsson - 9 april 2010 18:58

Just nu sitter jag med ett glas vitt vin i handen (vuxenpoäng?) och känner mig läskigt nöjd över att ha skickat in projektarbetsrapporten, äntligen är jag färdig. Så nu ska jag ta och äta lite mat med mina föräldrar och vet ni vad jag ska göra sen? INGENTING! Och det ska bli så jäkla skönt att bara lägga sig i sängen och glo på tv, jag har verkligen längtat efter en sådan kväll. Troligen blir det lite hemmafruar och såklart solsidan, det får man ju bara inte missa! Men först vankas middag och tur det för magen kurrar. Ha en trevlig kväll allihopa!!

Ovido - Quiz & Flashcards