California Dreamin'

Alla inlägg under april 2010

Av Clara Olsson - 20 april 2010 22:27

Jag vet att jag har sagt det förut, men jag säger det ingen. Lykke Li, vilken underbar röst, vilka underbara texter och vilka fantastiska låtar. Jag är helt besatt och kan inte sluta lyssna, vill inte sluta lyssna. Lykka Li får i kväll äran att sjunga mig till somns, och  jag tror därför att jag kommer somna fantastiskt gott.. Hoppas att ni gör detsamma!!

Av Clara Olsson - 20 april 2010 18:31

Att plugga när man har världens gosigaste katt nära. Han är sjukligt sällskapsjuk och vägrar vara ensam. Därför lägger han sig alltid på skrivbordet på mina böcker, just för att slippa vara ensam. För tillfället har han dock valt en stående position och vill hela tiden gosa. Det blir såklart jätte svårt att både se i boken och skriva på datorn när man har en stor katt framför sig. Men vem vet, han kanske tycker att jag har pluggat för mycket och bör ta en paus. Så ja visst, jag ägnar några minuter åt min fantastiskt sällskapsjuka katt..


    

Av Clara Olsson - 20 april 2010 14:42

Hej på er! Hoppas ni mår bra. Själv är jag oerhört glad över att nu kunna styrka kursen "Projektarbete" från listan. Vi hade nämligen våran redovisning idag och eftersom att rapporten redan är inskickad så är jag faktiskt helt färdig. En sak mindre att tänka på i alla fall, alltid något!


Nu ska jag ta tag i mig själv, avsluta min alldeles för långa paus och återgå till naturkunskapen. Efter det middag och promenad med mamma.


Ha det bäst så länge!!

Av Clara Olsson - 19 april 2010 21:27

Gud vad jag var trött imorse när jag vaknade, jag som i vanliga fall brukar vara morgonpigg ville imorse inget annat än att dra täcket över huvudet och åka tillbaka till drömmarnas land (jag var vilse i stockholm). Men inte fick jag göra det inte, därför funderar jag på att gå och lägga mig redan nu och förhoppningsvis kunna vanka utvilad imorgon bitti. Men jag vet hur det blir, jag bestämmer mig för att gå och lägga mig tidigt, sen under kvällens gång så blir jag piggare och piggare och när klockan är tio och jag egentligen borde gå och lägga mig, nej då är minsann jätte pigg. Jag skulle nog därför vilja säga att jag både är en kvällsmänniska och en morgonmänniska och jag kan lova er att den kombinationen är otroligt dålig. Men jag ska trotsa min kvällsenergi och försöka somna ändå, jag tror att jag kommer vara nöjd över mitt beslut imorgon!!

Av Clara Olsson - 19 april 2010 13:44

Nu är det inte långt kvar tills studenten, vi snackar veckor och tro mig det känns. Utöver all stress kring klänningar, skor, biljetter, flak och så vidare så har vi även läskigt mycket plugg som ska in nu de närmsta veckorna. Det känns egentligen ganska skönt på ett sätt, för jag vet att det jag gör nu är det sista jag gör i många ämnen. Det som känns lite jobbigare är att det känns som att allt jag skriver och lämnar in också är det som kommer att avgöra mina betyg, så det gäller verkligen att fokusera nu och bara köra stenhårt hela vägen in i mål. Och därför har jag spenderat denna underbara måndag med att plugga, och jag antar att morgondagen kommer att se precis likadan ut. Men jag tror inte att jag kommer att ångra mig den 4:e juni då jag ska skrika tills jag tappar rösten. FÖR FY FAN VAD BRA VI ÄR!!!!

Av Clara Olsson - 18 april 2010 22:02

Usch jag blir mer och mer beroende av mina glasögon, och jag gillar det inte. Det är jobbigt att behöva släpa runt på de där förbaskade glasögonen och hela tiden komma ihåg att ta med sig dem. Sen trivs jag inte riktigt i dem heller, men vad ska man göra? Jag ser ju som en kratta. Men till sommaren ska jag ta och fixa linser, så slipper jag det här trasslet med glasögon och behöver aldrig oroa mig för att glömma dem!


Nu ska jag ta och se färdigt på Wallander, imorgon bitti vankas matte, jäklars så skoj.


Godnatt på er!!

  


Av Clara Olsson - 18 april 2010 12:33

Hej på er! Hoppas ni mår bra! Själv lyckades jag sova ändå till tio, helt fantastiskt bra för att vara mig. Gårdagen blev inte så vidare lyckad, väl framme hos Anton så visade det sig att ingen var särskilt vidare taggad på utgång. Så vi satt mest där och umgicks, helt okej kväll ändå. Men jag hade gärna gått ut och gjort stan osäker, men det får bli en annan gång istället. Halv ett var jag och Jens i alla fall hemma och då somnade vi på två röda..


Idag blir det nog inte en så värst ansträngade dag. Jag och Jens har fått i uppgift att åka och handla till tacosen som det bjuds på senare idag. Men utöver det så tror jag inte att vi ska göra så värst mycket mer. Bara ta det lugnt, riktigt skönt faktiskt.


Vi hörs sen!!


Av Clara Olsson - 17 april 2010 21:20

Ja mina vänner, nu styr vi om skeppet och kör på utgång istället. Silvias Anton styr fest och sedan drar vi nog vidare. Emma och Madde och såklart Silvia. It will be awesomeeeeee!! Som tur är har jag världens underbaraste pojkvän som inte alls blir sur när jag dissar honom för en utgång, men vi har ju som tur är en hel dag tillsammans imorgon. Sen har jag även lovat att möta upp honom när jag åker hem, så åker vi hit och sover. Då slipper jag cykla ensam och sova ensam också för den delen.

Nej hörni, klackarna i taket, nu kör vi!!

Ovido - Quiz & Flashcards