California Dreamin'

Alla inlägg under april 2010

Av Clara Olsson - 17 april 2010 19:59

Mormor och morfar är på besök och det har bjudits på grillat och jäklar så gott det var. Nu är jag proppmätt och har precis lagt mig i sängen tillsammans med min bästa. Det vankas film, godis och daimglass. Life is good!


Föresten så lyckades konstigt nog Emma och jag baka chokladmuffins förut. Några små missar från vårat håll, men vad tusan resultatet blev ju kanon. Förutom den lilla detaljen att vi glömde köpa muffinsformar och fick slänga i degen i en långpanna, men vad tusan det smakade ju lika dant för det.


Nu vet jag någon som ska gå lös på godisskålen. Ha en underbar kväll allihopa!!:)

Av Clara Olsson - 17 april 2010 13:29

Haha fan vad jag är uttråkad nu. Jag ska alldeles straxt iväg och möta Emma och under tiden har jag lekt med min webcam, underhållning på hög nivå vill jag lova..


        

Av Clara Olsson - 17 april 2010 11:26

Jag somnade redan vid elva igår så jag vaknade vid kvart över åtta och var pigg som bara den. Så jag snörade på mig skorna och tog mig ut och sprang, första biten hade jag medvind, hur ofta händer det? Fantastisk skönt var det i alla fall, den enda nackdelen med att ha medvind är att när man sedan vänder och springer tillbaka hemåt är det istället motvind, och det mina vänner är inte alls lika skönt, ibland kändes det nästan som att jag stod still för att det blåste så förbaskat. Men tillsist tog jag mig i alla fall hem och kastade mig in i duchsen. Sedan kastade jag mig in i bilen och åkte iväg till Ninni (Malins hembageri) och köpte bröd, jag är helt besatt av deras fruktbröd det är läskigt gott. Kvart över tio var jag hemma igen och då fick jag äntligen äta frukost. Har jag nämnt att jag är en morgonmänniska? Ja, jag visst väl det!


Nu ska jag ta och göra mig i ordning. Dagen ska spenderas med Emma, jag vet inte riktigt vad vi ska hitta på men något roligt ska vi säkert kunna lyckas med.


Vi hörs senare!!

Av Clara Olsson - 16 april 2010 22:38

Gud vad härligt det är att krypa ner i en säng med nybäddade lakan i. När det dessutom är ens egen säng (som alltid är den bästa) ja då är det ännu bättre. Som ni förstår så struntade jag och Ida i att gå ut. När jag kom hem från handbollen så var jag helt slut och kände verkligen inte för att sätta igång och göra i ordning mig och dricka vin. Nej det får bli en annan gång helt enkelt, förhoppningsvis så snart som möjligt, för i vanliga fall brukar jag allt som oftast vara taggad på utgång.


Imorgon bitti ska jag ta mig ut och springa, jag hoppas på fint väder. Det är så mycket roligare att springa då. Men tills dess ska jag passa på att njuta av min nybäddade säng. Sov gott allihopa!!

Av Clara Olsson - 16 april 2010 20:57

Hur sjutton kan man lägga kvalet till elitserien samma kväll som Nikola Sarcevic kommer till Örebro? Hur dum kan man vara liksom? Efter att ha funderat några gånger om så valde jag mig i alla fall för att välja handbollen före musiken, något som jag idag ångrar. ÖSK förlorade mot IVH Västerås och var faktiskt aldrig ens nära en vinst. Jag som trodde stenhårt på mitt kära Örebro och de brukar alltid spela bra under press, men idag sprack det och matchen var faktiskt inte särskilt intressant alls. Så ja, jag ångrar mitt val. Jag borde ha avnjutit underbart örongodis tillsammans med min pojkvän, istället för en dålig handbollsmatch jag hade visserligen jätte trevligt sällskap men ändå, så förlåt Nikola, jag ångrar mig verkligen, Jag hoppas att du kommer tillbaka inom en snar framtid och då lovar jag att inte välja bort dig före någonting annat.

Av Clara Olsson - 16 april 2010 17:08

Fruktabstinensen satte in när jag och Silvia lämpligtvis befann oss på ICA. Det resulterade i en hel del frukt. Jag måste sluta få sådan där plötsliga infall, det blir nämligen fantastiskt dyrt i längden. Men visst tusan var det fantastiskt gott också, och det bästa av allt är att jag har en hel del frukt kvar till kvällen!!    

(jordgubbar fick jag dock av mormor)  

Av Clara Olsson - 16 april 2010 10:11

Hej på er! Hoppas att ni mår lika bra som jag gör!! Jag har varit vaken sen halv åtta och försökt att komma någonstans med engelskan och det har gått riktigt bra faktiskt, nu ska jag bara skriva lite mer om den svenska sjukvården samt lite om sveriges skol historia, sen lägga till en intervju och sedan lite egna tankar. Jag börjar äntligen komma någonstans, skönt!! Men det får jag ta lite senare, nu ska jag åka iväg till skolan och förbereda projektredovisningen som sker på tisdag.


Jag är riktigt vårigt klädd idag och njuter som bara den av att solen skiner. Jag mår bra, så fantastiskt bra!!


Sen har jag även lovat mig själv att skriva lite roligare inlägg här på bloggen. Jag förstår att ni tröttnar på att bara läsa vad jag gör om dagarna, nej måste bli skärpning helt enkelt! So don't give up on me!!


Nej hörni, det är dags att dra. Vi hörs givetvis senare!!

Av Clara Olsson - 15 april 2010 21:16

Ja, rubriken stämmer, tyvärr. Jens vill verkligen se matchen så vad har jag för val? Men jag får i alla fall ligga i världens gosigaste famn så det gör det helt okej ändå. Men jag kan lova er att jag aldrig kommer få för mig att titta på hockey själv, nej hörni det kommer inte hända. Jag och hockey kommer bara gå ihop när Jens är med i ekvationen, aldrig annars!!!


Ovido - Quiz & Flashcards