California Dreamin'

Alla inlägg under april 2010

Av Clara Olsson - 26 april 2010 14:44

När jag fick min mobil i julas så ingick spotify premium fram till påsk. Dock verkar telia ha varit lite extra snälla mot mig och lät mig därför behålla spotify premium fram tills idag, då det tog slut. Jag har verkligen älskat att ha tillgång till all musik, när som helst eftersom att jag kan lyssna i min mobil så har det betytt underhållning både när jaga har sprungit och cyklat. Men det absolut bästa är nog ändå att man kan lyssna utan i "offline mode", tack vare det och "flight mode" kunde jag till och med lyssna på planet ner till Thailand, och på stranden i Thailand. Men nu är det slut med den fantastiska möjligheten, tanken på att behålla premium och då få betala 100 kronor i månaden fanns, men jag la ner den, 100 kronor är för mycket. Men vem vet, jag fyller ju om några veckor. Någon snäll själ som kanske vill stötta mig, till otroliga musikmöjligheter!?

Och precis nu kom reklamen, jag som nästan hade glömt den.. Premium sponsor sökes!!

Av Clara Olsson - 26 april 2010 12:31

Ända sedan vi flyttade in i vårat hus (00) så tycker jag mig ständigt ha upplevet att det har varit byggarbetare. Först skulle huset målas om ute, sedan innne, något som visserligen är uppfigter för målare men ändå. Efter det skulle köket göras om, sedan badrummet och förra våren var det plattorna. I år är det såklart dags igen och nu är det staketet som ska bytas ut. Det har egentligen varit mögligt ända sedan vi flyttade in, så det är verkligen dags nu.

Men det roligaste är att nästan alla av dessa projekt som vi har gjort har vi gjort under våren, varför vet jag inte!? Så nu ska vi altså leva bland byggnadsarbetare och borrmaskiner i två veckors tid. Stackars Zigge blev livrädd bara av deras ankomst, när de sedan började riva med staketet blev han så rädd att han gömde sig under soffbordet. Det här kan bli två långa veckor, men som sagt så är det ju inte vår förens byggnadsarbetarna gästar oss.

Av Clara Olsson - 25 april 2010 21:33

Jag har haft världens mysigaste eftermiddag/kväll med min pojkvän. Vi har egentligen inte gjort särskilt mycket utan bara tagit det väldigt lugnt, vilket kändes välbehövligt. Efter att vi tillsist fick igång telia digital tv, lagom tills jag äntligen hade kommit fram i deras förbannade telefonkö (hade väntat i nästan en halvtimme) så kunde vi i alla fall se på filmen som vi hade hyrt tidigare. Någon ny triologi "The red riding" tror jag att den hette, och vi såg såklart första delen. Till en början var den lite seg men mot slutet blev den bättre, så jag tror nog att vi ska se den andra också. Men nu ska jag ta och stänga av den här burken och titta lite på Wallander. Imorgon väntar en ny dag med nya möjligheter!! Och jag lovar er att visa min studentklänning. Jag skäms fortfarande över att jag inte hade lagt in bilderna, men nu imorgon så! Sov gott på er!!

Av Clara Olsson - 25 april 2010 14:11

Nu har jag precis kommit hem efter att ha spenderat fyra timmar med ösk fotbolls p-00:er. Våran uppgift var att förbättra deras samarbete vilket vi gjorde genom lite olika lekar och samarbetsövningar. Dagens höjdpunkt var de grillade hamburgarna som vi fick, men utöver det så har det faktiskt varit ganska tråkigt. Kallt och blåsigt och jag har bara längtat hem till min säng, som jag nu äntligen befinner mig i. Jens kommer förbi snart, vad vi ska göra vet jag inte men mitt förslag får nog bli en powernap, det känns som att det skulle behövas efter den här dagen...

Av Clara Olsson - 24 april 2010 22:22

Och somnar. Det blev ingen utgång för våran del, vi åt godis och tittade på någon romantisk film istället. Men jag orkade inte ens se klart filmen, så trött är jag. Av någon anledning så vaknade jag redan klockan åtta imorse och kunde inte somna om, så det är väll egentligen inte alls konstigt att jag är trött nu. Så jag drar täcket över huvudet och tackar för mig. Imorgon bitti klockan halv tio ska jag befinna mig på Eklunda skolan, där jag och några till från klassen ska försöka ska bättre sammanhållning i ett ösk lag. Som tur är så är de födda -00, så de kan inte ha så värst höga krav på oss. Klockan två är vi i alla fall klara och kan då också stryka kursen "Ledarskap" från listan, skönt!


Nu, sängen. God natt!!

Av Clara Olsson - 24 april 2010 18:50

Jäklar vad vi har stressat runt idag på jobbet. Fy tusan vad mycket folk det var. Kö ut till uteservering och så har det sett ut hela dagen, puh! Men nu har jag i alla fall slutat jobba och hänger med Ida. Hon berättar alle detaljer kring hennes gårdag och jag lyssnar med öppna öron. Jag vet inte riktigt vad vi ska göra ikväll, men något roligt antar jag att det blir. Vi är riktigt taggade på utgång, men är dock lite osäkra på om vi kommer ut, det visar sig!



Av Clara Olsson - 23 april 2010 19:29

Träningen gick fin fint och jag tror till och med att Jens gillade den. Nu är jag dock helt slut och längtar som bara den till soffan. Jens åkte precis iväg för att hyra film (vi passar på att äta framför tv:n när mamma & pappa inte är hemma) så när han kom hem lovade jag att ha maten färdig, vilket jag redan har. Det bjuds på tacos och det ska blir såååå gott. En riktigt, riktigt myskväll med andra ord. Imorgon väntar jobb! Kramar


 

(Vi ska såklart ha köttfärs till, men den hålls på värmning på spisen)

Av Clara Olsson - 23 april 2010 15:26

Efter mycket om och men så har jag nu äntligen fått med mig Jens till Friskis & Svettis. Och nej det är såklart inte ett gympapass som jag tvingar med honom på, utan ett skivstång/konditions pass. Jag själv tycker att det är ruskigt jobbigt så jag tror att även han kan få svettas lite på det passet. Jag hoppas i alla fall att han ska tycka att det är roligt och inse att Friskis & Svettis inte bara handlar om gympa.


När vi är färdiga så ska vi åka hit och äta tacos och mysa ner oss i soffan framför en film. En riktigt mysig kväll väntar med andra ord, men först ska vi svettas lite!



Ovido - Quiz & Flashcards