California Dreamin'

Alla inlägg under april 2010

Av Clara Olsson - 28 april 2010 16:04

Jag berättade ju i måndags att mitt spotify premium hade gått ut, men idag när jag bara råkade starta spotify i mobilen så insåg jag att det fortfarande fungerar!? Men när jag loggar in på spotify med datorn så står har jag inte kvar mitt premium. Men jag klagar inte, tvärtom, jag är överlycklig!!


Nu ska jag lägga mig och läsa lite. Är så förbaskat trött på buddhismen, buddha och de fyra ädla sanningarna så jag tror att jag behöver en paus, och en ganska lång sådan också...



Av Clara Olsson - 28 april 2010 09:24

Jag har egentligen inte lektion fören 12.30 men jag är i skolan ändå. Jag ska försöka få lite gjort och kanske till och med bli klar med lite saker, det vore riktigt skönt. Vid tolv ska jag möta upp mamma och titta på lite smycken som jag kan önska mig till studenten, vi hittade ett jätte fint armband på ringströms, men jag måste titta på det igen, så att jag verkligen är säker på att det är det jag vill ha. Vid kvart över två borde jag vara hemma igen, så då hörs vi igen:)


Kramar

Av Clara Olsson - 27 april 2010 21:23

För bara några minuter sedan så fick jag en inbjudan av Amanda till hennes födelsedag, då lite gamla traditioner ska återupplivas. När vi var yngre och var på kalas hos Amanda så innehöll kalasen jämnt en massa roliga lekar och tävlingar. Det var t.ex äta på ett äpple i en hink med vatten, leta efter en godisbit i en stor mjölskål och så det roligaste av allt, mums mums katapulten, som gick ut på att fånga flygande mums mums i munnen. Jäklar vad roligt vi hade!! Så jag tippar på att några av de här lekarna kommer att köras när vi firar henne. Jag har även en känsla av att det kommer vara alkohol med i bilden för första gången, frågan är hur resultatet då kommer att bli? Det kommer troligen att flyga mums mums hej vilt och ingen kommer att lyckas fånga dem i munnen, som man ska göra. Hur som helst så är jag i alla fall helt säker på att det kommer bli riktigt roligt, ett riktigt bra initiativ måste jag säga! Här kommer lite bilder från ett annat kalas hos Fanny, men förutsättningarna var ungefär detsamma. Tävlingarna dock lite annourlunda, men vi hade helt klart lika roligt!!


       

Det var ett par år sedan bilderna togs, vilket kanske syns. Men jag älskar att titta igenom lite äldre bilder, just för att de är förknippade med så otroligt mycket fina minnen som jag aldrig vill släppa..

Av Clara Olsson - 27 april 2010 20:07

Jag vet inte om det är något fel på mig men jag gillar att storhandla. Jag tycker att det är mysigt att dra runt i affären och plocka på sig massor med olika varor, men det kanske just är det som är själva saken. Än så länge är det mamma och pappa som står för matkostnaderna, så när jag och mamma är och storhandlar så slänger jag ner lite allt möjligt i korgen och så betalar mamma, det kan ju liksom inte bli bättre. När jag däremot om bara några få år kommer att bo själv, ja då tror jag inte att jag kommer gilla att storhandla längre. Då jag själv måste stå för alla matkostnader och troligen kommer behöva leva på nudlar och eldorados billiga pasta. Nej, då kommer det helt klart inte att vara roligt längre. Så det är helt enkelt bäst att passa på och följa med och handla nu, och njuta av all god mat, medan man har chansen.. 

Av Clara Olsson - 27 april 2010 09:46

I morse var jag som sagt ute och sprang eller jag joggade nog egentligen mer än vad jag sprang. Men hur som helst så var det fantastiskt skönt väder, upp mot 15 grader och jag skulle helt klart ha kunnat sprunigt i bara tishirt. Klarblå himmel, värma och härlig luft, ja men visst, våren är äntligen här för att stanna!!

När jag kom tillbaka så hoppade jag in i duschen och sedan åt jag frukost. Efter frukosten har jag föröskt att plugga lite religion, vi har nämligen vårat sista religionsprov på torsdag så jag insåg att det kanske var dags att börja plugga nu. Vid elva ska jag till skolan och käka och efter det så har jag svenska och sedan världens längsta håltimme innan matten.


Dags att återgå till böckerna, jag har haft en alldels för lång paus nu!!

Av Clara Olsson - 26 april 2010 22:10

För tillfället går min mamma runt och dansar och sjunger till "Jag måste ringa Carina", tack vare Baren Håkan som under dagens program gjorde lite för mycket reklam för dansband. Innan jag somnar så tror jag att det är bäst att jag tystar nere henne, jag har en känsla av att det kan bli en oerhört lång natt annars.


Jag vet att jag lovade er en bild på min studentklänning under dagen, men det har inte blivit så. Under hela eftermiddagen så var jag ensam hemma och jag kände inte riktigt för att be byggnadsarbetarna fotografera mig. När mamma väl kom hem så var jag precis på väg till träningen och när kom tillbaka så var jag både trött, svettig och hungrig. Men förhoppningsvis imorgon, jag lovar inget för då slipper jag få dåligt samvete om det nu mot förmodan inte skulle bli en bild imorgon heller.


God natt på er!!


Av Clara Olsson - 26 april 2010 21:30

Finns det någon härligare människa än Maria Montazami. Så otroligt charmig och snäll och jordnära. Hennes vardag verkar väldigt lättsam och hon verkar inte ha värst stora problem. Men vad gör det? Hennes liv är otroligt fartfyllt och roligt att hänga med i. De andra hemmafruarna tycker jag däremot inte är värst, jag menar vilken kvinna över 20 vill ha en barbiefest? Vad är felet liksom? Men tack vare Marias glädje och härliga inställning, så tänker jag fortsätta titta på hemmafruarna, så länge Maria är med. Keep up the good work!!

Av Clara Olsson - 26 april 2010 17:47

Nu har jag spenderat hela eftermiddagen framför datorn, och verkligen försökt att bli färdig med engelskan och jag har nästan lyckats. Lite små grejjer kvar bara sen är jag färdig, eller ja sen måste jag såklart gå igenom hela texten, rätta stavfel och konstiga meningar. Men det får jag ta sen, just nu känns det fantastiskt skönt att jag i alla fall börjar se ett slut på den där sabla engelska uppsatsen.

Nu tar jag i alla fall och sticker iväg och tränar och får lite omväxling. Det ska bli skönt att få slippa datorn och allt plugg för ett tag och få svettas riktigt ordentligt. Jag är tillbaka vid åtta, så jag hör av mig då. Ska även försöka att ta någon bild på min studentklänning då också, jag lovade ju faktiskt!

Ovido - Quiz & Flashcards