California Dreamin'

Alla inlägg den 3 december 2010

Av Clara Olsson - 3 december 2010 22:35

Förutom att våran resväska gick sönder imorse, att pappa tappade bort boardingkortet samt passet (han hittade det igen) och att flyget var försenat så har resan gått bra. När vi väl landade i London så tog vi tunnelbanan mot Basewater där vi bor i en liten rolig lägenhet, med två små rum och en ruskigt brant trappa där emellan.

Kvällen spenderade vi på en indisk resturang där pappa beställde in så stark mat att det rann i ögonen på honom.

Nu är vi tillbaka på hotellet och jag sitter just nu i en hotellkorridoren eftersom att det trådlösa internet inte räcker enda till vårat rum. Jag tror på riktigt att jag har varit nere och tjatat på killen i receptionen (han är förövrigt supertrevlig) fem gånger nu, och sist jag var nere så lovade han mig att det skulle fungera på vårat rum. Vilket de forfarande inte gör, troligen på grund av att vi bor så långt bort i korridoren som man kan bo. Men vad tusan, korridorshäng i London är väl inte så fel heller!? Sämre kan man nog faktiskt ha det.

Imorgon ska vi upp tidigt och kila iväg och äta frukost, och om jag får bestämma (vilket jag förhoppningsvis får) så blir det älskade Starbucks. Efter det ska pappa iväg på fotboll och jag och mamma ska shoppa tills vi har så mycket kassar att vi inte orkar bära dem längre. Och efter det blir det middag igen och sen hinner jag säkert med lite mer korridorshäng, för att kunna uppdatera er. Då kanske jag till och med har lite bilder att visa er.


Ha det bäst så länge!!

Ovido - Quiz & Flashcards