California Dreamin'

Alla inlägg den 28 december 2010

Av Clara Olsson - 28 december 2010 21:54

Snart är 2010 slut och 2011 ligger framför oss. Ett nytt år med nya möjligheter.

Dock måste jag säga att 2010 är svårslaget, det har varit ett helt fantastiskt år och det har hänt väldigt mycket roligt i mitt liv under det här året (jag ska samla ihop allt på en lista mot slutet av veckan) och det absolut roligaste var såklart studenten, utan tvekan. Men det var även en händelse som jag än idag kan skratta åt, det var en kort händelse men en väldigt rolig sådan som ledde till att jag vek mig av skratt. Det var när jag, Elle och Ida tog bilen mot Göteborg. Jag klargjorde ganska så tidigt att jag inte ville köra i Göteborg och lämnade därför över den biten till Elle.

När vi rullade in i Göteborg så var det kolmörkt och det spöregnade så det var omöjligt att se omgivningen, och det var omöjligt ännu omöjigare att se vägarna, och vilka vägar som var för oss bilister och vilka som var till för spårvagnarna. Så jag Ida och Elle gjorde allt för att försöka lista ut vart vi skulle hålla oss och jag måste väl säga att det inte gick så bra. Elle svängde nämligen rakt in på en väg som enbart var till för spårvagnarna och spårvagnar endast åt ett håll. Så vi kör alltså rakt emot en spårvagn, Elle och alla andra i bilen får panik så Elle väljer att backa och köra rakt över ett övergångställ där ett gäng människor får slänga sig ur vägen för att vi ska komma förbi. Det är precis så att vi kommer förbi mellan stängslet och pinnen, och dessutom kör vi emot tvärrött. När vi väl var ute på vägen igen (den som var till för bilister) så skrattade vi ihjäl oss. Jag och Ida skrattade så att vi grät medans Elle försökte att koncentrera sig på att vara på rätt väg. Jag kan skratta åt det här än idag och inser hur roligt det måste ha sett ut om någon hade filmat oss. Galna turister som inte förstår sig på spårvagnsvägarna i Göteborg. Det är dock viktigt att återigen pointera att det var mörkt och att det spöregnade och vi såg varken skyltarna eller markeringarna på vägarna och jag kan säga att jag inte skulle ha gjort det bättre själv.

En av årets helt klart roligaste händelser som har ledde till ett sjukt roligt minne och något som vi alltid kommer att skratta åt!

Av Clara Olsson - 28 december 2010 20:08

 Eller hur var det nu igen? Nej tisdagar är faktiskt inte så jäkla roliga och speciellt inte när man jobbar. Det är riktigt tungt att ta sig upp på mornarna och jag är lika avundsjuk varje gång jag tänker på hur många som fortfarande är lediga och ligger och latar sig i sängen hela dagen. Men men, jag tjänar i alla fall pengar och bjuds på ordentligt underhållning på jobbet. För några veckor sedan kom en kille att tänka på sin gamla flickvän Clara, när jag presenterade mig i telefonen och sedan berättade han historien om något tvättmedel som han förknippade med henne och nu också med mig. En annan gång var det en kille som skulle skriva en låt till mig. Och idag var det en kille som avslutade samtalet med att säga pusshej, det lät precis som om att han pratade med sin bästa kompis och jag tror  inte att jag var den enda som fick mig ett gott skratt efter att han hade lagt på. När han insåg att det visst var Transportstyrelsen och inte hans vän han hade haft på tråden.

Så visst dagarna flyter på fint och efter jobbet tränar jag och sedan avslutar jag kvällen i sängen, samma sak dag ut och dag in, men jag antar att det är det som är själva poängen med vardagar. Det ska vara jävligt ensidigt och lite småtråkigt, det är också därför man längtar så tills semestern.


Nu ska jag försöka få fatt på Ida som fortfarande är i Sälen och åker skidor, hon frågade faktiskt mig om jag ville följa med men när jag berättade för henne hur ruskigt dålig jag är på både skidor och lift så insåg nog både hon och jag att det var bäst att hon var själv i backen med sin syster. Jag tror att både hon och jag trivs bäst då, haha!


Kram på er!

Ovido - Quiz & Flashcards