California Dreamin'

Alla inlägg den 13 december 2010

Av Clara Olsson - 13 december 2010 21:47

Är inte det konstigt? Att man alltid vill ha sakerna som man inte kan få!? Allt det där som ligger en bra bit bort ifrån en, drömmar som alltid kommer att förbli drömmar, drömmar som aldrig går att förverkliga. Anledningen till att drömmarna känns så spännande är just för att det är så det alltid kommer att förbli, de kommer alltid att vara spännande, just för att det är någonting som man bara inte kan få. Det förbjudna eller det omöjliga. Om det mot förmodan någon gång skulle vara så att någon av de här drömmarna uppfylls så tror jag att man blir besviken. Man har drömt om något förbjudet och något omöjligt så pass länge att man har målat upp en bild av hur livet skulle kunna se ut om de här sakerna föll in i verkliga livet. Om de sedan gör det så blir det aldrig oftast som man har tänkt sig, drömmen är inte längre en dröm utan snarare en verklighet och det förbjudna är inte längre förbjudet, utan snarare tillåtet.

Det förbjudna och det omöjliga är spännande så länge det är just förbjudet och omöjligt, liksom en dröm är en dröm enda tills dess att den blir verklighet och övergången däremellan blir oftast inte som man hade hoppats på. Vissa drömmar bör nog förbli drömmar, just för att det är då de är som bäst. När vi får skapa våran egen dröm, med det förbjudna och det omöjliga och sedan låta det vara just det, en omöjlig dröm.


Nu ska jag ta och sova, jag sov riktigt dåligt inatt och har varit som en zombie hela dagen på jobbet. Mina sista timme i telefon satt jag och gäspade och jag tyckte själv att jag lät jättetrött, dock påpekade en kund hur pigg och glad jag lät, men vart han fick det ifrån har jag ingen aning om. Efter jobbet imorgon väntar fika med Madeleine. God natt på er!!

  

Jag tände ljusen för första gången i min fina ljustake idag som min morfar faktiskt har gjort. Sedan passade jag på och åt pepparkakor och lussebullar, det är ju faktiskt lucia idag!



Av Clara Olsson - 13 december 2010 18:19

Min mage är vad jag syftar på i rubriken, för jag är så helvettes trött på den nu. Det känns som att jag har ont i magen minst tre av sju dagar i veckan och nu börjar jag tröttna. Den blir svullen och ser ut som två och sedan får jag även riktigt ont i den.

Idag har jag haft en riktigt dålig magdag redan  imorse hade jag magknip och sedan har det hållt i sig och jag har inte alls varit sugen på mat, tvärtom. Men nu börjar det släppa lite och jag har i alla fall fått i mig lite soppa, så imorgon är det förhoppningsvis bra igen. Den är bra knepig alltså.

Förövrigt så har jag inte förlorat synen än och jag har inte heller behövt operera bort ögat, haha. Jag hade allt lite panik igår kväll när jag skulle lägga mig och slutade aldrig att intala mig att linsen säkert var där någonstans inne i ögat och jävlades med mig, men tillsist så somnade jag i alla fall och imorse så insåg jag det var en omöjlighet att linsen var kvar i ögat. Men efter jobbet idag så gick jag förbi optikern i alla fall och jag skojjade med några på jobbet om att vi skulle få skriva villkor ögonlapp på mitt körkort imorgon, om det var så att linsen skulle ha ramlat bakom ögat (vilket bara är en myt). Men såklart såg allt jättebra ut och så fick jag med mig en ny lins hem, så nu var det problemet löst.


Nu ska jag ta och titta på julkalendern, dock får jag inte öppna någon lucka i min chokladkalender idag, för jag var nämligen sjukt chokladsugen igår och tog därför dagens choklad igår vilket jag såklart ångrar idag, haha!


Kram på er

Ovido - Quiz & Flashcards