California Dreamin'

Alla inlägg den 10 december 2010

Av Clara Olsson - 10 december 2010 23:29

Jag tror verkligen på det, att man lever längre om man skrattar, inte tar för hårt på livet och har lätt för att bjuda på sig själv, det kan man komma långt på. Idag har jag brusit ut i flera skrattattacker, x-antal stycken under morgonens teammöte där vi av någon anledning diskuterade den gågna helgen. Jag har även fått något ytterligare skrattanfall tillsammans med min mamma, när jag retade henne och frågade hur det egentligen var med hennes karta och ifall hon saknade den. Min mamma är nämligen ett stort fan av kartor och älskar att läsa, titta och följa kartor när vi ute och reser. Så när vi var i London förra helgen så hade hon såklart inhandlat sig en ordentligt fin karta som hon hade med sig överallt (hon vägrar lita på kartorna i pappas iphone) och av någon anledning så lyckades hon tappa bort den här kartan. Hon skickade då sms till mig och berättade hur ledsen hon var över att kartan var borta. När jag sedan mötte upp henne så fick jag följa med henne runt i mängder med olika butiker som hon redan hade varit i, bara för att kolla om de möjligtvis hade hittat en karta. En karta liksom, herregud köp en ny var både min och pappas reaktion men nej, mamma gick och var ledsen för det där i några dagar och jag tycker fortfarande att det är lite roligt att reta henne för det.

Sen har jag även haft ytterligare skrattattacker hemma hos Ida där både jag och mamma faktiskt spenderade kvällen med Ida och Pia. När mamma berättade om hur min pappa (som tror att han är världens roligaste) skrek på mig en gång på en handbollsmatch "Clara jobba hem, pappa öppnar dörren åt dig" (vi hade precis varit i anfall och skulle jobba ner i försvar) men vad fan? Öppnar dörren, vart kom den ifrån liksom!? Vi skrattade så att vi dog när vi hörde det, och det var tydligen precis vad alla andra också hade gjort under den handbollsmatchen.

Hur som helst så tror jag att ett gott skratt i alla fall påverkar hur man mår för stunden, ett gott skratt kan lätt få en på bättre humör och det kan även göra att livet helt plötsligt känns bra mycket lättare. Så skratta så mycket som ni bara kan, det kommer ni långt på!


Nu ska jag dock försöka att undvika att skratta, sängen väntar på mig. Jag antar att ni har förstått det vid det här laget men det blev ingen utgång för mig och Ida, jag blev otaggad lite senare och hon var aldrig ens taggad. Men imorgon ska jag äntligen få träffa tvillingarna Cornelius igen och då väntar utgång och en ordentligt sådan. Men först var det sängen som gällde. Vi hörs imorgon, kram på er!

Av Clara Olsson - 10 december 2010 17:58

Även om jag bara har jobbat tre dagar den här veckan så är fredagen precis lika efterlängtad, vad annars?

Nu har jag precis kommit hem från jobbet där jag förövrigt har haft en sjukt rolig dag. Våra teamöten är alltid så otroligt underhållande och bestod idag mestadels av skratt, bra att vi trivs tillsammans.

Nu ska jag och mamma ska snart sätta igång och laga hemmagjord pizza, hur gott är inte det? Jag ska ha fetaost, parmaskinska och paprika på min. För tillfället är jag helt såld på fetaost och drömmer typ om det på nätterna, så det i kombination med parmaskinka (som jag har varit såld på i flera år) kan inte bli annat än bra. Efter det ska jag träffa Ida och så får vi helt enkelt se vad kvällen har att erbjuda, jag röstar för utgång och det gör inte hon. Och eftersom att vi är två tjejer med ganska så starka viljor så får vi se hur det här slutar, om jag lockar med att bjuda på drinkarna så tror jag att det kan fungera, det gjorde det i alla fall på Gotland haha!


Ovido - Quiz & Flashcards