California Dreamin'

Alla inlägg den 19 december 2010

Av Clara Olsson - 19 december 2010 21:21

Det är helt stört vad trött jag är, jag har gäspat konstant sen jag vaknade imorse (jag fick inte sova så länge som jag hade önskat) och sedan har jag verkligen kämpat hela dagen för att hålla ögonen uppe och nu känner jag att det är dags att ge upp. Så jag tar drar täcket över huvudet och somnar redan klockan halv tio på en söndag, det hör inte till vanligheterna. Imorgon är det vardag igen och tillbakas tills verkligheten, men den här veckan kommer förhoppningsvis att gå ganska så fort ändå. Jag jobbar bara fram tills onsdag sen har jag fått ledigt dagen innan julafton, så då blir det storhandling, matlagning, städning och såklart så ska vi även klä granen. Det blir mysigt det!

Ha en fortsatt fin kväll och sov så gott sen!

Av Clara Olsson - 19 december 2010 16:13

Den här helgen har varit allt annat än tråkig och jag har verkligen haft fullt upp, från det att jag kom hem i fredagskväll fram tills nu när jag äntligen fick lägga mig i min säng en stund och bara ta det lugnt. Igår kom ju som sagt systrarna Cornelius hit redan vid sju, vi drack, gjorde oss i ordning och hade riktigt trevligt. Vid kvart över nio tog vi oss iväg mot stan och några kompisar till Verre som bodde på Hertikals Allé, så det blev en repris på "Succè på hertikals allè". Redan vid halv elva tog vi med oss ligan och vandrade upp mot stan där vi sedan delade på oss, några gick till frimis och vi till strömpis där det som vanligt var sjukt kul. Vi hamnade i vipen, blev bjudna på drinkar, dansade, dansade och dansade lite till. Jag vet inte när jag hade så roligt senast. När klockan slog två var jag absolut inte sugen på att dra och skulle ha kunnat stanna ett par timmar till, så jäkla kul hade vi. Men det var inte så mycket att göra, Strömpis stängde och jag hade inte direkt något annat val än att snällt vandra ut. Och precis som alltid annars så hade jag egentligen tänkt gå tio minuter tidigare igår, bara för att slippa det där jävla taxitrasslet rent ut sagt. Men precis som alltid annars också så hade jag som roligast vid tio i två och ville inte alls gå då.

Men tur som var så ringde jag ju min taxikille som jag åkte med förra helgen då jag fick hans telefonnummer, så jag tänkte att jag ger det ett försök. Och den härliga typen svarade så glatt och knappt fem minuter senare rullade han förbi Strömpis. En underbar taxichaufför som ska få bra mycket dricks nästa gång jag åker med honom (vilket kommer bli typ nästa helg).


Nu är jag i alla fall helt slut, två utekvällar, ett släktkalas och idag en tuff shoppingrunda. Nu vet jag någon som inte kommer att röra sig en meter ifrån sängen. Jag ska titta på handbollsfinalen och sen bara ta det så jäkla lugnt.


Här är en bild på mig och mina fina tvillingar innan vi drog hemifrån mig igår:)

  



Ovido - Quiz & Flashcards