California Dreamin'

Alla inlägg den 24 december 2010

Av Clara Olsson - 24 december 2010 22:36

Jag har haft en helt fantastisk julafton och jag skulle nog faktiskt vilja säga att den inte hade kunnat varit så mycket bättre. Vi har ätit massor med god mat, tittat på tv och haft trevligt. Såklart så har vi bytt julklappar också och jag fick mängder med fina saker, pengar, ett par reebok easytone, ett par klackskor, träningskläder, halsduk, plattång träningsväska osv. Jag vill passa på att tacka alla igen, så mycket bättre hade det inte kunnat bli.

Nu har vi precis kommit hem och jag har intagit sängposition, det känns som att det behövs efter all mat som jag har ätit. På tv:n visas "Tomten är far till alla barnen" och jag bara njuter, det är verkligen en ruskigt roligt film som jag aldrig tröttnar på. Imorgon väntar ännu mera kalas och då är det vi som bjuder upp till juldagsmiddag och efter det ska jag gå ut och dansa med mina fina pinglor. Jag antar att den dagen kommer bli minst lika bra som denna.


Kram på er!!

Av Clara Olsson - 24 december 2010 11:48

Först och främst så måste jag bara säga att jag faktiskt är riktigt stolt över mig själv. Trots att det var minus femton grader imorse så tog mig ut och sprang, mina vanliga sommarrunda som är lite drygt fem km. Jag klädde på mig som bara den och hade två underställ, tjocktröjor, dubbla pannband och halsduk så jag frös faktiskt inte så mycket. Så det var faktiskt riktigt skönt, visserligen tog rundan bra mycket längre tid än vad den brukar eftersom att underlaget inte var det bästa och på vissa ställen var det inte skottat alls. MEN jag var fortfarande ute och sprang och det känns himla bra just nu.


När jag kom hem så väntade julaftonsfrukost och en riktigt ordentlig sådan. Mamma hade dukat upp hur mycket mat som helst och det kanske viktigaste av allt, den varma chokladen med vispgrädde i. Det är en gång om året som jag dricker varm choklad med grädde i till frukost och det är nu på jul. Utöver det bjöds det på mängder av rester ifrån gårdagens julbord och en massa annat gott. Sen tittade vi på när Svensson Svensson firarade jul och så fick jag såklart lite julklappar i min julstrumpa också. Håkan Hallins drinkbok (nu ska jag bli grym på att göra drinkar) en chokladtome, en trisslott och en liten skål med ännu mera choklad. Jag kommer att rulla fram till jobbet på måndag morgon.    Bara på julafton, varm choklad med massor med grädde i.

En hejdundrande stor frukost.


Nu ska jag ta och kika på julkalendern och bara ta det lugnt. Vi åker inte till mormor & morfar förens efter Kalle så vi har några timmar här hemma först.


Hoppas att ni får en riktigt fin jul nu allihopa!     

Ovido - Quiz & Flashcards