California Dreamin'

Alla inlägg den 12 december 2010

Av Clara Olsson - 12 december 2010 22:16

Nu är jag helt slut, och för tillfället så gråter jag som en tok och nej jag är absolut inte ledsen, tvärtom. Dock har min ena lins försvunnit spårlöst, skulle ta ur linserna alldeles nyss och upptäckte då att ena linsen var borta? Jag har letat överallt och är nästan lite orolig över att den ligger kvar i ögat någonstans och därav har ni anledningen till mina tårar. Men min mamma klargjorde precis för mig att jag inte kommer att dö om nu linsen skulle vara kvar i ögat, men det känns ju tryggt att veta att jag i alla fall inte kommer att dö. Men jag skulle nog inte vilja säga att jag är särskilt sugen på någon ögoninfektion eller liknande heller. Men men, jag får springa in till optikern imorgon och be dem titta och sen ge mig en ny. Imorgon bitti vankas också luciatåg på jobbet, redan vid sju drar de igång och sjunger så det är bäst att jag sover nu så att jag orkar ta mig upp imorgon bitti. Sov så gott!!

Av Clara Olsson - 12 december 2010 11:23

Kvällen blev absolut så bra som jag hade hoppats på och om möjligt ännu bättre. Vi började kvällen på Hertikals allé där det blev en riktig succè (vi skrattade ihjäl oss åt det rimmet igår). Vi hade riktigt trevlig och det var underbart att få krama om Madeleine igen, äntligen är hon hemma ifrån London. Runt elva tog vi bussen in mot stan och våran första tanke var att gå till Frimis, dock insåg vi ganska så snart att vi skulle behöva köa i säkert en timme för att komma in (Johnossi spelade där igår) och det kände vi inte riktigt för. Så då gick vi mot Strömpis istället. Väl inne så var det smockat med folk och riktigt bra drag. Så vi tog oss till dansgolvet och där blev vi som vanligt kvar hela kvällen, med några få pauser. När klockan var två hade jag en drink i håret och ett par fötter som värkte, men jag var glad ändå. Dock återstod ett problem, taxi. Jag och Malin bestämmde oss för att dela taxi, vilket såklart inte var så lätt. Man kan ju tro att jag borde ha lärt mig hur man ska göra från förra gången när jag skulle åka taxi, att man måste gå tio minuter en kvart innan krogen stänger för att hinna få en taxi, men just då var det som roligast och vi var absolut inte sugna på att gå då. Så Malin och jag bestämmde oss istället för att gå till Mc Donalds och sedan ringa en taxi därifrån och hur bra tror ni det gick? Vi ringde som galningar båda två till alla taxibolag som finns i Örebro och det tutade bara upptaget hos båda, i en timmes tid. Vi blev helt galna och kom då på idéen att vi skulle starta ett eget taxibolag, som skulle heta "Taxi effektiv" där skulle vi svara på varenda samtal som ringde och se till att alltid har lediga bilar, tänk vilka pengar vi skulle kunna tjäna.

Tillsist fick vi i alla fall tag på en taxi och då visade det sig vara den sköningen till taxichaufför som jag åkte hem med sist. En riktigt rolig typ som jag nu har nummret till, från och med nu är det han man ringer när man ska ha taxi på lördagskvällarna och jag döpte honom till "Taxi effektiv" men bara tills dess att våran affärsidé har slagt igenom, för sen är det minsann vi om är "Taxi effektiv".


Jag vill i alla fall tacka alla inblandade för en grymt trevlig kväll!!

  

Såhär såg jag ut innan jag åkte hemifrån igår, efter att ha fått en drink i håret så var frisyren inte riktigt densamma


Ovido - Quiz & Flashcards