California Dreamin'

Direktlänk till inlägg 12 december 2010

En riktigt trevlig kväll!!

Av Clara Olsson - 12 december 2010 11:23

Kvällen blev absolut så bra som jag hade hoppats på och om möjligt ännu bättre. Vi började kvällen på Hertikals allé där det blev en riktig succè (vi skrattade ihjäl oss åt det rimmet igår). Vi hade riktigt trevlig och det var underbart att få krama om Madeleine igen, äntligen är hon hemma ifrån London. Runt elva tog vi bussen in mot stan och våran första tanke var att gå till Frimis, dock insåg vi ganska så snart att vi skulle behöva köa i säkert en timme för att komma in (Johnossi spelade där igår) och det kände vi inte riktigt för. Så då gick vi mot Strömpis istället. Väl inne så var det smockat med folk och riktigt bra drag. Så vi tog oss till dansgolvet och där blev vi som vanligt kvar hela kvällen, med några få pauser. När klockan var två hade jag en drink i håret och ett par fötter som värkte, men jag var glad ändå. Dock återstod ett problem, taxi. Jag och Malin bestämmde oss för att dela taxi, vilket såklart inte var så lätt. Man kan ju tro att jag borde ha lärt mig hur man ska göra från förra gången när jag skulle åka taxi, att man måste gå tio minuter en kvart innan krogen stänger för att hinna få en taxi, men just då var det som roligast och vi var absolut inte sugna på att gå då. Så Malin och jag bestämmde oss istället för att gå till Mc Donalds och sedan ringa en taxi därifrån och hur bra tror ni det gick? Vi ringde som galningar båda två till alla taxibolag som finns i Örebro och det tutade bara upptaget hos båda, i en timmes tid. Vi blev helt galna och kom då på idéen att vi skulle starta ett eget taxibolag, som skulle heta "Taxi effektiv" där skulle vi svara på varenda samtal som ringde och se till att alltid har lediga bilar, tänk vilka pengar vi skulle kunna tjäna.

Tillsist fick vi i alla fall tag på en taxi och då visade det sig vara den sköningen till taxichaufför som jag åkte hem med sist. En riktigt rolig typ som jag nu har nummret till, från och med nu är det han man ringer när man ska ha taxi på lördagskvällarna och jag döpte honom till "Taxi effektiv" men bara tills dess att våran affärsidé har slagt igenom, för sen är det minsann vi om är "Taxi effektiv".


Jag vill i alla fall tacka alla inblandade för en grymt trevlig kväll!!

  

Såhär såg jag ut innan jag åkte hemifrån igår, efter att ha fått en drink i håret så var frisyren inte riktigt densamma


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Clara Olsson - 26 augusti 2012 19:46

Förlåt, jag vet att jag trasslar med er ofta och byter blogg hela tiden, men jag vet att det finns bloggar som är bättre än denna jag har nu och framförallt snyggare vad gäller layout och nu har jag hittat en annan favorit, nämligen tumblr. Detta inn...

Av Clara Olsson - 25 juni 2012 19:35

Jag lovade ju er att jag skulle fortsätta underhålla den här bloggen, vilket jag fortfarande står fast vid. Dock känner jag att mitt liv är ganska så enformigt just nu och det finns inte alls mycket att skriva om, och efter att ha skrivit konstant i ...

Av Clara Olsson - 13 juni 2012 18:54

Hej!   Först och främst tänkte jag klargöra några saker, eller egentligen en sak, den här bloggen har under det senaste året handlat om mitt liv i USA, dock är det ingen USA blogg utan jag kommer fortsätta skriva trots att jag är hemma i Sverige ...

Av Clara Olsson - 10 juni 2012 18:46

Det var knappt en vecka sen jag kom hem, men ändå känns det som att jag har varit hemma i evigheter, är inte det underligt? Hur som helst så har jag snabbt aklimatiserat mig och kommit in i den här vardagen och än så länge måste jag säga att jag gill...

Av Clara Olsson - 4 juni 2012 18:58

Hej och förlåt för fruktansvärd dålig uppdatering sen hemkomst men jag har haft fullt upp med att umgås med familj och vänner och såklart att äta svensk mat i mängder. Men nu efter att ha varit hemma i drygt 4 dagar så börjar jag landa och jag börjar...

Ovido - Quiz & Flashcards