California Dreamin'

Alla inlägg den 8 december 2010

Av Clara Olsson - 8 december 2010 22:24

Jag antar att jag kommer att vakna upp med fyrkantiga ögon imorgon, för så mycket tid som jag har spenderat framför datorn och tv:n idag måste på något sätt ge utslag. Jag har insett hur trist det är att vara sjuk och har därför bestämmt mig för gå till jobbet imorgon, hur jag än mår. Nej okej det där kanske var att ta i, men jag känner mig bra mycket bättre nu så jag tror absolut att jag är tillräckligt frisk tills imorgon. Och om inte, slänger jag i mig två alvedon och sedan jag som ny igen, bra där har vi morgonens upplägg.

Nu ska jag ta och lyssna igenom hela Tove Styrkes album, eftersom att jag inte har gjort ett skit på hela dagen så är jag inte särskilt trött just nu. Och helst av allt skulle jag vilja kasta på mig klackarna och ta en svängom på Ritz, men nej jag får hålla mig tills på fredag.

Här kommer några bilder från dagens "fikapauser" det blir en hel del sådana när man är sjuk. Kram på er!

Av Clara Olsson - 8 december 2010 16:20

Alltså ibland kan man ju tycka att det verkar skönt att vara sjuk. Att bara ligga hemma i soffan och glo på film hela dagarna, visst fine det är skönt i tre max fyra timmar. Men sen då? I och med att jag var uppe redan vid halv sju imorse (jag tänkte först åka till jobbet) så har jag spenderat alldeles för många timmar framför tv:n och datorn idag. Visst jag sov någon timme där emellan men resten av tiden har gått riktigt segt. Som tur var så var Ida hemma hela dagen också (hon hade ingen skola) så vi har pratat om massa gamla minnen och skrattat åt våra knepiga idéer som vi hade för oss som barn. Typ som den gången när hon jag Tina och Lisa tältade i Idas trädgård, Lisa och Tina somnade före oss två och vi var som vanligt inte alls trötta trots att klockan var fyra på natten. Så då bestämde vi oss för att ta en promenad i området. Två tioåringar som är ute och går själva mitt i natten, ja inte en fullt så bra idé kanske. MEN det tänkte vi ju faktiskt på, så vi tog med oss varsin sopborste på promenaden, om någon skulle komma så skulle vi ju kunna använda oss av sopborsten. Under hela promenaden så övade vi på olika slag med den där sopborsten, så att vi verkligen skulle vara beredda om någon dök upp från en buske. När våra föräldrar fick höra om det här så blev de såklart inte alltför glada, men såhär i efterhand så tycker jag mest bara att det är roligt och undrar hur tusan vi tänkte just då?

Vi gick även igenom mängder med minnen från Gotland där vi var i somras, har så sjukt mycket roliga minnen från de dagarna.

Här kommer lite härliga minnesbilder, det var ifrån i somras när vi var i Göteborg, jag Ida och Elle. Tre dagar fyllda med skratt, jag vet inte riktigt vad som var roligast, idas skinnshorts, de knepiga australiensarna som sov hos oss eller när jag gick in i en lyckstolpe. Lyckat var ordet!

                           

Av Clara Olsson - 8 december 2010 07:31

Hade väldigt fel, jag har frusit hela natten och sprungit upp och snytit mig i ett. När jag sedan vaknade imorse så kastade jag mig upp ur sängen, i tron om att jag var frisk. Jag började göra mig i ordning och sedan insåg jag hur mycket jag svettades och tog då tempen och det är inte ofta som jag har feber, men idag så hade jag det. Så då var det bara att dra på myskläderna och lägga ner tanken om att gå till jobbet. Jag får stanna hemma och försöka vila upp mig istället, det känns jättetrist att missa den där telefonutbildningen som jag skulle ah gått på idag men vad kan man göra!?

Nu ska jag ta och äta lite frukost och sedan krypa ner under täcket igen.

Hoppas att ni i alla fall mår bra och att ni får en riktigt fin dag!

Ovido - Quiz & Flashcards