California Dreamin'

Direktlänk till inlägg 8 december 2010

Nej det här var inte så roligt trots allt

Av Clara Olsson - 8 december 2010 16:20

Alltså ibland kan man ju tycka att det verkar skönt att vara sjuk. Att bara ligga hemma i soffan och glo på film hela dagarna, visst fine det är skönt i tre max fyra timmar. Men sen då? I och med att jag var uppe redan vid halv sju imorse (jag tänkte först åka till jobbet) så har jag spenderat alldeles för många timmar framför tv:n och datorn idag. Visst jag sov någon timme där emellan men resten av tiden har gått riktigt segt. Som tur var så var Ida hemma hela dagen också (hon hade ingen skola) så vi har pratat om massa gamla minnen och skrattat åt våra knepiga idéer som vi hade för oss som barn. Typ som den gången när hon jag Tina och Lisa tältade i Idas trädgård, Lisa och Tina somnade före oss två och vi var som vanligt inte alls trötta trots att klockan var fyra på natten. Så då bestämde vi oss för att ta en promenad i området. Två tioåringar som är ute och går själva mitt i natten, ja inte en fullt så bra idé kanske. MEN det tänkte vi ju faktiskt på, så vi tog med oss varsin sopborste på promenaden, om någon skulle komma så skulle vi ju kunna använda oss av sopborsten. Under hela promenaden så övade vi på olika slag med den där sopborsten, så att vi verkligen skulle vara beredda om någon dök upp från en buske. När våra föräldrar fick höra om det här så blev de såklart inte alltför glada, men såhär i efterhand så tycker jag mest bara att det är roligt och undrar hur tusan vi tänkte just då?

Vi gick även igenom mängder med minnen från Gotland där vi var i somras, har så sjukt mycket roliga minnen från de dagarna.

Här kommer lite härliga minnesbilder, det var ifrån i somras när vi var i Göteborg, jag Ida och Elle. Tre dagar fyllda med skratt, jag vet inte riktigt vad som var roligast, idas skinnshorts, de knepiga australiensarna som sov hos oss eller när jag gick in i en lyckstolpe. Lyckat var ordet!

                           

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Clara Olsson - 26 augusti 2012 19:46

Förlåt, jag vet att jag trasslar med er ofta och byter blogg hela tiden, men jag vet att det finns bloggar som är bättre än denna jag har nu och framförallt snyggare vad gäller layout och nu har jag hittat en annan favorit, nämligen tumblr. Detta inn...

Av Clara Olsson - 25 juni 2012 19:35

Jag lovade ju er att jag skulle fortsätta underhålla den här bloggen, vilket jag fortfarande står fast vid. Dock känner jag att mitt liv är ganska så enformigt just nu och det finns inte alls mycket att skriva om, och efter att ha skrivit konstant i ...

Av Clara Olsson - 13 juni 2012 18:54

Hej!   Först och främst tänkte jag klargöra några saker, eller egentligen en sak, den här bloggen har under det senaste året handlat om mitt liv i USA, dock är det ingen USA blogg utan jag kommer fortsätta skriva trots att jag är hemma i Sverige ...

Av Clara Olsson - 10 juni 2012 18:46

Det var knappt en vecka sen jag kom hem, men ändå känns det som att jag har varit hemma i evigheter, är inte det underligt? Hur som helst så har jag snabbt aklimatiserat mig och kommit in i den här vardagen och än så länge måste jag säga att jag gill...

Av Clara Olsson - 4 juni 2012 18:58

Hej och förlåt för fruktansvärd dålig uppdatering sen hemkomst men jag har haft fullt upp med att umgås med familj och vänner och såklart att äta svensk mat i mängder. Men nu efter att ha varit hemma i drygt 4 dagar så börjar jag landa och jag börjar...

Ovido - Quiz & Flashcards