California Dreamin'

Alla inlägg den 31 december 2010

Av Clara Olsson - 31 december 2010 11:27


  • Åkte till Thailand med mamma
  • Liftade hem ifrån Arlanda eftersom att pappa var sjuk och inte kunde hämta oss
  • Åkte ner till Karlskrona med Fanny för att hälsa på småkusinerna
  • Insåg att jag längdskidor inte var min grej, jag låg tio minuter efter resten av klassen, jag ramlade, ramlade och ramlade lite till. Jag svor och jag svettades och tyckte synd om min lärare som inte fick lämna mig ensam och fick åla bredvid mig, dra upp mig när jag ramlade och som fick lyssna på mina svordmomar. Och till råga på allt så när vi var halvvägs gick mina skidor sönder, så då fick jag gå tillbaka (en mil) i meterdjup snö. Nej juste, jag sa att jag aldrig mer skulle stå på ett par längdskidor va?
  • Fyllde nitton (världens mest meningslösa ålder men vi hade kul ändå)
  • Skrev fyra uppsatser samtidigt
  • Fick ta på mig världens finaste balklänning och gå på bal
  • Förfestade inför studenten i en vecka
  • Hade champangefrukost i min trädgård
  • TOG STUDENTEN!
  • Drack alldeles för mycket på studentfesten och fick åka hem redan vid elva (jag har fortfarande ångest för det)
  • Jobbade hela juni
  • Hade semester i tre och en halv vecka (så lång sammahängande semster har jag inte haft sen jag gick i sjuan)
  • Åkte till Turkiet och njöt av sol & bad
  • Njöt av sommaren på uteserveringar
  • Badade i Ånnaboda
  • Levde livet med Ida  på Gotland, vi hade fyra regninga men sjukt roliga dagar, vi drack för mycket, dansade tills fötterna värkte och skrattade ihjäl oss, vi levde livet med andra ord
  • Livet förändrades och jag blev singel
  • Åkte till Göteborg där jag hade tre sjukt roliga dagar med Ida och Elle. Vi körde mot spårvagnar, gick in i stolpar, köpte skinshorts (jävligt internt), drack sangria, dansade tills fem på morgonen, sov tills nio och träffade knepiga australiensare.
  • Slutade jobba på Bara Vara
  • Började arbeta på Transportstyrelsen, där jag fortfarande är kvar och njuter fortfarande av att arbeta mån-fred 8-17
  • Spenderade ännu en helg i Göteborg
  • Och en i Stockholm.
  • Svängde förbi London för en helg.

2010 har varit ett helt fantastiskt år, studenten är helt klart det absolut bästa som året har bjudet på och en händelse som jag aldrig kommer att glömma. Det var en fartfylld och obeskrivlig dag som knappt går att beskriva med ord, det måste upplevas.

Utöver det så har så har 2010 var ett fantastiskt roligt år, jag har många glädefyllda minnen ifrån 2010. Jag har träffat mycket nya människor, hittat nya sidor av mig själv trivs just nu fantastiskt bra med mitt liv.

Min förhoppning är att 2011 ska bli minst lika bra, precis som jag har sagt tidigare så är min plan att till hösten åka till Kalifornien och Santa Barbara för att plugga i ett år. Och bara vetskapen om vad som väntar mig nästa år, gör att jag vill spola fram tiden och bara dra iväg, helst nu. 2011 ska bli ett underbart år det har jag bestämmt, och jag är så redo att lämna 2010 bakom mig och blicka framåt. Ett nytt år med nya möjligheter är vad som väntar, och jag är redo!


Jag avslutar det här inlägget med årets helt klart bästa bild, på årets bästa dag. Studenten är den bästa dagen i hela mitt liv!


GOTT NYTT ÅR!!  

Ovido - Quiz & Flashcards